Berta Sándor
Fejmagasságban lévő kijelző villamosvezetőknek
Az új egység jobban átláthatóvá teszi a bonyolult közlekedési helyzeteket.
A fejmagasságban lévő kijelzőket (HUD) eddig elsősorban a személygépkocsikban alkalmazták, most azonban a Continental Engineering Services (CES) úgy döntött, hogy a villamosokba is integrálja a megoldást, hogy a szerelvények vezetői jobban áttekinthessék a síneken és az azok környezetében történő eseményeket. Az újításnak köszönhetően csökkenhet a vészfékezések és a balesetek száma, különösen azokon a villamosvonalakon, amelyek sűrűn lakott, belvárosi környezetben vannak és ahol a járművek gyalogosok, kerékpárok és elektromos rollerek között közlekednek.
Az új HUD az év közepétől kerül az európai villamosokba és ezzel a Continental úttörő jellegű munkát végez. A rendszer fontos alkotóelemeit a cég autóipari részlege biztosítja és számos gépkocsigyártó különböző modelljeibe vannak beépítve. Dr. Christoph Falk-Gierlinger, a CES ügyvezetője kifejtette, hogy a villamosoknak szánt HUD-ok kifejlesztésével nagy lépést tesznek a városi kötöttpályás közlekedés biztonságának növelésére.
Az eddig különböző műszereken mutatott információk egyetlen központi képernyőn jeleníthetők meg a vezető szeme előtt, így a figyelmét semmi sem vonja el a közlekedési eseményekről. Mivel nem kell állandóan a műszerfal és az utca figyelése között váltania, ezáltal kevésbé fárad el a szeme és az agya. A HUD-on megjelenhetnek a sebességgel, a következő megállóhelyekkel és az időjárással kapcsolatos információk, valamint a különböző figyelmeztetések.
A HUD az információkat egy átlátszó lemezen jeleníti meg, amely miatt a technológia gyakorlatilag bármely gyártó bármelyik modelljén alkalmazható, új villamostípuson éppúgy, mint régin. A nagy teljesítményű LED-ek miatt pedig a megoldás bármely fény- és képminőségi követelménynek megfelel - akár erős napsütésben is.
A fejmagasságban lévő kijelzőket (HUD) eddig elsősorban a személygépkocsikban alkalmazták, most azonban a Continental Engineering Services (CES) úgy döntött, hogy a villamosokba is integrálja a megoldást, hogy a szerelvények vezetői jobban áttekinthessék a síneken és az azok környezetében történő eseményeket. Az újításnak köszönhetően csökkenhet a vészfékezések és a balesetek száma, különösen azokon a villamosvonalakon, amelyek sűrűn lakott, belvárosi környezetben vannak és ahol a járművek gyalogosok, kerékpárok és elektromos rollerek között közlekednek.
Az új HUD az év közepétől kerül az európai villamosokba és ezzel a Continental úttörő jellegű munkát végez. A rendszer fontos alkotóelemeit a cég autóipari részlege biztosítja és számos gépkocsigyártó különböző modelljeibe vannak beépítve. Dr. Christoph Falk-Gierlinger, a CES ügyvezetője kifejtette, hogy a villamosoknak szánt HUD-ok kifejlesztésével nagy lépést tesznek a városi kötöttpályás közlekedés biztonságának növelésére.
Az eddig különböző műszereken mutatott információk egyetlen központi képernyőn jeleníthetők meg a vezető szeme előtt, így a figyelmét semmi sem vonja el a közlekedési eseményekről. Mivel nem kell állandóan a műszerfal és az utca figyelése között váltania, ezáltal kevésbé fárad el a szeme és az agya. A HUD-on megjelenhetnek a sebességgel, a következő megállóhelyekkel és az időjárással kapcsolatos információk, valamint a különböző figyelmeztetések.
A HUD az információkat egy átlátszó lemezen jeleníti meg, amely miatt a technológia gyakorlatilag bármely gyártó bármelyik modelljén alkalmazható, új villamostípuson éppúgy, mint régin. A nagy teljesítményű LED-ek miatt pedig a megoldás bármely fény- és képminőségi követelménynek megfelel - akár erős napsütésben is.