Berta Sándor

Új szintre helyezné a telefonálást egy francia startup

A Skype és a WhatsApp háttérbe szorították a telefonálást, egy francia startup ismét előtérbe helyezné.

Az Aircall nevű vállalkozást alapító négy francia fiatalember felismerte, hogy igenis szükség van a mai világban is jó minőségű telefonbeszélgetésekre. Elsősorban a vállalatok igénylik ezt a kommunikációt, mivel szükség van azokra az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz. Minél jobb a beszélgetések minősége, annál nagyobb lehet az elérhető siker.

A startupot 2014-ben hozták létre és a cégeket szereli fel egy megfelelő minőségű telefonálást biztosító programmal, amely a felhőkörnyezetben található. Jonathan Anguelov, a társalapítók egyike kiemelte, hogy a legnagyobb különbség köztük és a vetélytársaik között az, hogy nekik nincs szükségük hardver alkalmazására és a hang minősége a lényeges.

Az elképzelés meggyőzte a befektetőke, a legutóbbi 65 millió dolláros finanszírozási körben már részt vett a Deutsche Telekom Capital Partners (DTCP), a német távközlési konszern kockázatitőke-befektető vállalata is. Thomas Preuß, a DTCP partnere azt mondta, hogy a terméket meggyőzőnek tartják. Anguelov közölte, hogy ez eleinte nem így volt, mindenki őrültnek tartotta őket és senki sem akarta finanszírozni az ötlet megvalósítását.

A négy társalapító, Olivier Pailhes, Xavier Durand, Pierre-Baptiste Béchu és Anguelov korábban nem ismerték egymást, az E-Founders nevű francia kockázatitőke-befektető cégnek köszönhetően ismerkedtek meg. Az Aircall eleinte nem volt több egy Pailhes fejében megszületett ötletnél. A konkrét termék ötlete végül egy elektronikus kereskedelmi vállalkozás tulajdonosának köszönhetően született meg. Az illető arról panaszkodott, hogy mennyire bonyolult a megfelelő telefonközpontot megszereznie az ügyfélszolgálata számára. Pailhes és Anguelov végül hosszas kutatások után megállapította, hogy tényleg nem léteztek egyszerűen kezelhető és gyorsan telepíthető rendszerek.

Az Aircall immár olyan ügyfelekkel rendelkezik, mint az Uber, a Bank of Scotland és az Olympique Lyon futballklub. A legnagyobb piaca az USA, Németország és Franciaország. A négy társalapító a tulajdonrésze jelentős részét átadta a finanszírozóknak, de még mindig az ő birtokukban van a szavazati jogok többsége.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    "Aircall: Cloud-Based Call Center Software For Teams"

    Ez hatalmas fejlesztes. Mondjuk hatekonyabb call center kiszervezest tesz lehetove, ami az ugyfelszolgalatoknak es a marketingesek valoban elony. Mindenki masnak ott van a teljesen ip alapu szabvanyos uj telefon protokoll.
  • Tetsuo #1
    Na végre, valami hasznos fejlesztés a telefóniában az utóbbi évtizedben.