Gyurkity Péter
A YouTube-ot is előzi az Instagram
A tavalyi évben a reklámokból származó bevételek terén már komoly volt a platform előnye.
Az elmúlt napokban meglehetősen nagy visszhangot váltott ki az Alphabet pénzügyi jelentése, amelyben most először a YouTube kapcsán is több részletes adatot tettek közzé, ezekből pedig azt is megtudhattuk, hogy a kiemelkedően népszerű portál és annak videói nagyjából 15 milliárd dollárt hoztak a konyhára csak a reklámokból. Kiderült azonban, hogy az Instagram még így is megelőzte a Google szolgáltatását, ami mindenképpen fontos fejlemény.
Bár a Facebook a maga részéről nem közölte a pontos számokat (ezt pedig a cég feldarabolásával kapcsolatos igények és egyre erősödő politikai akarat miatt valószínűleg a jövőben sem szívesen tennék meg), a Bloomberg hírügynökség saját becslése szerint az Instagram esetében a ma már mindenhol jelen lévő reklámokból több mint 20 milliárd dollár jött be a 2019-es év folyamán. Ezzel nagyjából a Facebook teljes reklámbevételének mintegy egynegyedét az elsősorban a fiatalok körében népszerű platform szolgáltatta, miközben az is nyilvánvalóvá vált, hogy a hatalmas népszerűség elég volt ahhoz, hogy megelőzzék a videókra fókuszáló YouTube főbb számait.
Ez persze több okból alakult így, egyrészt a videók elkészítése és azok közzététele (illetve streamelése) több kiadást (időt, energiát, pénzt) igényel, miközben az Instagram mindent a képekre (állóképekre) alapoz, de arról sem feledkezhetünk el, hogy a YouTube megosztja ezen, a reklámokból származó bevételeket a videók készítőivel. A reklámok mellett a Facebook (és azon belül a közösségi oldal) a vásárlásokat is igyekszik alaposan megkönnyíteni, itt még a kiterjesztett valóságot (Spark AR Studio) is bevetik annak érdekében, hogy a potenciális vásárlók akár digitális úton is kipróbálják az érdekesnek talált termékeket, ebben pedig számos jól ismert márka is részt vesz, hiszen ők is szeretnék növelni saját forgalmukat.
A Facebook maga a tavalyi évben tehát nagyjából 80 milliárd dollárt söpört be a reklámokból, az viszont mindenképpen izgalmas kérdés, hogy meglesz-e a politikai akarat és a konkrét törvény a cég feldarabolására, ami új korszakot nyit majd annak életében.
Az elmúlt napokban meglehetősen nagy visszhangot váltott ki az Alphabet pénzügyi jelentése, amelyben most először a YouTube kapcsán is több részletes adatot tettek közzé, ezekből pedig azt is megtudhattuk, hogy a kiemelkedően népszerű portál és annak videói nagyjából 15 milliárd dollárt hoztak a konyhára csak a reklámokból. Kiderült azonban, hogy az Instagram még így is megelőzte a Google szolgáltatását, ami mindenképpen fontos fejlemény.
Bár a Facebook a maga részéről nem közölte a pontos számokat (ezt pedig a cég feldarabolásával kapcsolatos igények és egyre erősödő politikai akarat miatt valószínűleg a jövőben sem szívesen tennék meg), a Bloomberg hírügynökség saját becslése szerint az Instagram esetében a ma már mindenhol jelen lévő reklámokból több mint 20 milliárd dollár jött be a 2019-es év folyamán. Ezzel nagyjából a Facebook teljes reklámbevételének mintegy egynegyedét az elsősorban a fiatalok körében népszerű platform szolgáltatta, miközben az is nyilvánvalóvá vált, hogy a hatalmas népszerűség elég volt ahhoz, hogy megelőzzék a videókra fókuszáló YouTube főbb számait.
Ez persze több okból alakult így, egyrészt a videók elkészítése és azok közzététele (illetve streamelése) több kiadást (időt, energiát, pénzt) igényel, miközben az Instagram mindent a képekre (állóképekre) alapoz, de arról sem feledkezhetünk el, hogy a YouTube megosztja ezen, a reklámokból származó bevételeket a videók készítőivel. A reklámok mellett a Facebook (és azon belül a közösségi oldal) a vásárlásokat is igyekszik alaposan megkönnyíteni, itt még a kiterjesztett valóságot (Spark AR Studio) is bevetik annak érdekében, hogy a potenciális vásárlók akár digitális úton is kipróbálják az érdekesnek talált termékeket, ebben pedig számos jól ismert márka is részt vesz, hiszen ők is szeretnék növelni saját forgalmukat.
A Facebook maga a tavalyi évben tehát nagyjából 80 milliárd dollárt söpört be a reklámokból, az viszont mindenképpen izgalmas kérdés, hogy meglesz-e a politikai akarat és a konkrét törvény a cég feldarabolására, ami új korszakot nyit majd annak életében.