Berta Sándor
További szigorításokat vezetett be az Instagram
A képmegosztó szolgáltatás egyre több területen hirdet harcot a sértő vagy káros tartalmakkal szemben.
Adam Mosseri, az Instagram vezetője februárban azt jelezte, hogy a platform a jövőben elrejtené az önsebzést és az öngyilkosságot népszerűsítő anyagokat. Júliusban pedig a szolgáltatás a gyűlöletbeszéd és az online zaklatások ellen indított harcot. Most egy újabb terület került előtérbe.
A The Guardian és a Mashable értesülései alapján az Instagram az életkoron alapuló korlátozást vezetett be azokra a tartalmakra, amelyekben influenszerek diétás termékeket, például teákat vagy étrend-kiegészítőket és kozmetikai sebészeti beavatkozásokat népszerűsítenek. Azokat az anyagokat pedig, amelyek "csodagyógyulásokat ígérnek", azonnali hatállyal kitiltják a platformról.
Mind a két esetben ugyanakkor a felhasználóknak kell jelenteniük a szerintük sértő vagy zavaró ajánlatokat. A cél az, hogy eltűnjenek a felhasználók gondolkodását károsan befolyásoló hirdetések és videók. Az új szabályozás értelmében a vitatott tartalmak csak azután kerülhetnek ki a rendszerből, ha vásárlási ajánlatot tesznek a felhasználónak vagy az adott anyagban konkrét ár szerepel.
A Mashable szerint ugyanakkor tisztázatlan még, hogy mennyire keményen fog fellépni a Facebook a jelentett hirdetésekkel szemben. Ráadásul miután a felhasználóknak kell majd jelezniük a sértő vagy zavaró ajánlatokat, így azok közül sok eleve elkerülheti az emberek figyelmét. Emellett az influenszereknek lehetőségük lesz arra, hogy a szabályozást marketing módszerek segítségével egyszerűen megkerüljék.
Adam Mosseri, az Instagram vezetője februárban azt jelezte, hogy a platform a jövőben elrejtené az önsebzést és az öngyilkosságot népszerűsítő anyagokat. Júliusban pedig a szolgáltatás a gyűlöletbeszéd és az online zaklatások ellen indított harcot. Most egy újabb terület került előtérbe.
A The Guardian és a Mashable értesülései alapján az Instagram az életkoron alapuló korlátozást vezetett be azokra a tartalmakra, amelyekben influenszerek diétás termékeket, például teákat vagy étrend-kiegészítőket és kozmetikai sebészeti beavatkozásokat népszerűsítenek. Azokat az anyagokat pedig, amelyek "csodagyógyulásokat ígérnek", azonnali hatállyal kitiltják a platformról.
Mind a két esetben ugyanakkor a felhasználóknak kell jelenteniük a szerintük sértő vagy zavaró ajánlatokat. A cél az, hogy eltűnjenek a felhasználók gondolkodását károsan befolyásoló hirdetések és videók. Az új szabályozás értelmében a vitatott tartalmak csak azután kerülhetnek ki a rendszerből, ha vásárlási ajánlatot tesznek a felhasználónak vagy az adott anyagban konkrét ár szerepel.
A Mashable szerint ugyanakkor tisztázatlan még, hogy mennyire keményen fog fellépni a Facebook a jelentett hirdetésekkel szemben. Ráadásul miután a felhasználóknak kell majd jelezniük a sértő vagy zavaró ajánlatokat, így azok közül sok eleve elkerülheti az emberek figyelmét. Emellett az influenszereknek lehetőségük lesz arra, hogy a szabályozást marketing módszerek segítségével egyszerűen megkerüljék.