Gyurkity Péter
Ritkábban cseréljük le okostelefonunkat
Véget ért az éves ciklusok időszaka, egyre jobban kitolódik a generációváltás.
Az okostelefonok globális piacán jól megfigyelhető a lassulás, ahogy az egyes gyártók világszerte kevesebb új készüléket adnak el, megtörve a korábbi, éveken keresztül tartó erős lendületet. A jelek szerint ez többek között annak számlájára írható, hogy a felhasználók maguk is ritkábban tartanak igényt egy-egy új példányra, vagyis kevesebbszer döntenek a vásárlás mellett.
A Strategy Analytics tette közzé a napokban friss felmérését, amely szerint a tengerentúlon a felhasználók már nagyjából 3 éven keresztül tartják meg készülékeiket, miközben nem is olyan rég még évente lecserélték azokat. A piackutató cég összesen 2500, 18 és 64 év közötti vásárlót kérdezett meg szokásaikról, az interneten keresztül elküldött válaszok alapján pedig kijelentik, hogy különösen az idősebb generációk esetében megfigyelhető a lassulás, miközben az átlag iPhone 18 hónapon keresztül marad aktív, az átlag Samsung-készülék pedig 16,5 hónapon át tartja meg ugyanezen státuszát.
A ritkább váltásra több magyarázat is van, ezek közül azonban kiemelkedik, hogy a felhasználók túlnyomó része kisebb, fokozatos előrelépésként értékeli az újabb és újabb generációk felbukkanását, vagyis lezárult a forradalmi változások időszaka. A csúcskategóriás megoldások folyamatosan emelkedő kereskedelmi ára szintén nem segít, itt pedig a magasabb árak az 5G elterjedését is erősen befolyásolják majd, hiszen a megkérdezettek mindössze 7 százaléka jelezte, hogy hajlandó lesz 1000 dollár körüli összeget kifizetni egy ilyen telefonért. A gyártók számára ez persze komoly fejtörést okoz, így a jól ismert nevek is egyre inkább a szolgáltatások felé fordulnak.
Ezzel magyarázható, hogy az Apple a tv- és zenei szolgáltatások szélesebb kínálatát biztosítja saját felhasználóinak, miközben többen a saját fizetési platform és digitális asszisztens kialakítása mellett döntöttek (lásd Apple Pay, Samsung Pay és Bixby). A márkahűség erősen jelen van még a piacon, a Samsung és az Apple megoldásai mellett kitartók 70 százaléka szeretné megőrizni ezen szokását.
Az okostelefonok globális piacán jól megfigyelhető a lassulás, ahogy az egyes gyártók világszerte kevesebb új készüléket adnak el, megtörve a korábbi, éveken keresztül tartó erős lendületet. A jelek szerint ez többek között annak számlájára írható, hogy a felhasználók maguk is ritkábban tartanak igényt egy-egy új példányra, vagyis kevesebbszer döntenek a vásárlás mellett.
A Strategy Analytics tette közzé a napokban friss felmérését, amely szerint a tengerentúlon a felhasználók már nagyjából 3 éven keresztül tartják meg készülékeiket, miközben nem is olyan rég még évente lecserélték azokat. A piackutató cég összesen 2500, 18 és 64 év közötti vásárlót kérdezett meg szokásaikról, az interneten keresztül elküldött válaszok alapján pedig kijelentik, hogy különösen az idősebb generációk esetében megfigyelhető a lassulás, miközben az átlag iPhone 18 hónapon keresztül marad aktív, az átlag Samsung-készülék pedig 16,5 hónapon át tartja meg ugyanezen státuszát.
A ritkább váltásra több magyarázat is van, ezek közül azonban kiemelkedik, hogy a felhasználók túlnyomó része kisebb, fokozatos előrelépésként értékeli az újabb és újabb generációk felbukkanását, vagyis lezárult a forradalmi változások időszaka. A csúcskategóriás megoldások folyamatosan emelkedő kereskedelmi ára szintén nem segít, itt pedig a magasabb árak az 5G elterjedését is erősen befolyásolják majd, hiszen a megkérdezettek mindössze 7 százaléka jelezte, hogy hajlandó lesz 1000 dollár körüli összeget kifizetni egy ilyen telefonért. A gyártók számára ez persze komoly fejtörést okoz, így a jól ismert nevek is egyre inkább a szolgáltatások felé fordulnak.
Ezzel magyarázható, hogy az Apple a tv- és zenei szolgáltatások szélesebb kínálatát biztosítja saját felhasználóinak, miközben többen a saját fizetési platform és digitális asszisztens kialakítása mellett döntöttek (lásd Apple Pay, Samsung Pay és Bixby). A márkahűség erősen jelen van még a piacon, a Samsung és az Apple megoldásai mellett kitartók 70 százaléka szeretné megőrizni ezen szokását.