Berta Sándor
Az önkiszolgálás irányába fejlődik a McDonald's
A gyorsétteremlánc megreformálná a rendszerét és erre hajlandó komoly összegeket áldozni.
A gyorséttermekben jelenleg még a pultnál vagy a pénztárnál kell rendelniük az embereknek és a személyzet tagjai ilyenkor mindig megkérdezik, hogy az illető helyben fogyasztja-e az ételt vagy elviszi. Új technológiáknak köszönhetően hamarosan mindez a múlté lehet. A McDonald's több mint 300 millió dollárért megvásárolta a Dynamic Yield nevű izraeli startupot. Ez a cég elmúlt két évtizedének legdrágább tranzakciója.
A Dynamic Yield felvásárlásának köszönhetően a gyorsétteremlánc egy olyan technológiához jutott, amelynek a segítségével megvalósítható a digitális rendelési folyamat. A The Financial Times értesülései alapján a rendszer a mesterséges intelligencián alapul és az elektronikus kijelzőket és a rendelési táblákat a különböző tényezőktől függően látja el termékekkel. Így például hidegebb időben eleve meleg teát kínál, míg a kánikulában hideg üdítőket. Az ajánlat figyelembe veszi a regionális ügyféligényeket.
A beruházás megmutathatja, hogy milyen lehet a gyorsétteremlánc jövője. Sok dolog arra utal, hogy a társaság ki akarja terjeszteni az eddigi önkiszolgálási tesztjeit. 2015 óta számos gyorsétteremben érintőképernyős táblákon keresztül adhatók le a rendelések, amelyek azután a pénztártól hozhatók el. Steve Easterbrook vezérigazgató a technológiát a növekedési projektjük szerves részének nevezte. Az átállás nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban valósul meg, hanem európai McDonald's éttermekben is. Többek között lehetőség van arra is, hogy valaki az ételét közvetlenül a helyére vitesse ki. Ehhez elegendő egyszerűen az érintőkijelző segítségével vagy a pénztárnál leadni a rendelést, majd az illető kap egy chipet, amit magával visz a helyére. A chip lehetővé teszi a munkatársaknak, hogy pontosan meghatározzák a megrendelő helyét az étteremben.
A gyorséttermekben jelenleg még a pultnál vagy a pénztárnál kell rendelniük az embereknek és a személyzet tagjai ilyenkor mindig megkérdezik, hogy az illető helyben fogyasztja-e az ételt vagy elviszi. Új technológiáknak köszönhetően hamarosan mindez a múlté lehet. A McDonald's több mint 300 millió dollárért megvásárolta a Dynamic Yield nevű izraeli startupot. Ez a cég elmúlt két évtizedének legdrágább tranzakciója.
A Dynamic Yield felvásárlásának köszönhetően a gyorsétteremlánc egy olyan technológiához jutott, amelynek a segítségével megvalósítható a digitális rendelési folyamat. A The Financial Times értesülései alapján a rendszer a mesterséges intelligencián alapul és az elektronikus kijelzőket és a rendelési táblákat a különböző tényezőktől függően látja el termékekkel. Így például hidegebb időben eleve meleg teát kínál, míg a kánikulában hideg üdítőket. Az ajánlat figyelembe veszi a regionális ügyféligényeket.
A beruházás megmutathatja, hogy milyen lehet a gyorsétteremlánc jövője. Sok dolog arra utal, hogy a társaság ki akarja terjeszteni az eddigi önkiszolgálási tesztjeit. 2015 óta számos gyorsétteremben érintőképernyős táblákon keresztül adhatók le a rendelések, amelyek azután a pénztártól hozhatók el. Steve Easterbrook vezérigazgató a technológiát a növekedési projektjük szerves részének nevezte. Az átállás nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban valósul meg, hanem európai McDonald's éttermekben is. Többek között lehetőség van arra is, hogy valaki az ételét közvetlenül a helyére vitesse ki. Ehhez elegendő egyszerűen az érintőkijelző segítségével vagy a pénztárnál leadni a rendelést, majd az illető kap egy chipet, amit magával visz a helyére. A chip lehetővé teszi a munkatársaknak, hogy pontosan meghatározzák a megrendelő helyét az étteremben.