Berta Sándor
Ausztrália jobban górcső alá venné a Facebookot és a Google-t
Az ötödik kontinens az online reklám- és a hírpiac viszonyait vizsgálná meg.
Az Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) nevű ausztrál fogyasztóvédelmi szervezet minden korábbinál alaposabban ellenőrizni akarja a Facebook és a Google ügyeit. Az ACCC mindenekelőtt arra kíváncsi, hogy milyen szerepet tölt be a két cég a hirdetési és a hírpiacon.
A testület az elkészített 378 oldalas előzetes jelentésében többek között sürgette a két társaság szigorúbb felügyeletét és javasolta egy új szabályozási hivatal létrehozását, amelynek feladata a két technológiai óriás meghatározó szerepének vizsgálata lenne. A plusz felügyeleti szervre szükség van azért, hogy garantálni lehessen, hogy a reklámügyfelek tisztességes elbánásban részesüljenek, miként azt is, hogy a közvélemény akadálytalanul hozzáférhessen a hírekhez.
A jelentés elkészítésével az ausztrál kormány bízta meg a fogyasztóvédelmi szervezetet. Az ok az volt, hogy a kabinet - a számos szerkesztőséget érintő elbocsátások és az ágazat egyre csökkenő nyereségei miatt - egyre jobban aggódik az újságírás jövője a hírek minősége miatt. A végleges jelentést az ACCC 2019. június 3-án mutatja be az ausztrál kormánynak. Rod Sims, az ACCC vezetője kijelentette, hogy a jelentésük következményeként már öt vizsgálat is folyamatban van, ez pedig "elég sok". Sims azt viszont nem árulta el, hogy az eljárások mely vállalatokat érintik.
A jelentést és a felmerült javaslatokat eddig sem a Facebook, sem a Google nem kommentálta. Ugyanakkor mind a két óriáscég már korábban jelezte, hogy fellép az álhírek ellen.
Az Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) nevű ausztrál fogyasztóvédelmi szervezet minden korábbinál alaposabban ellenőrizni akarja a Facebook és a Google ügyeit. Az ACCC mindenekelőtt arra kíváncsi, hogy milyen szerepet tölt be a két cég a hirdetési és a hírpiacon.
A testület az elkészített 378 oldalas előzetes jelentésében többek között sürgette a két társaság szigorúbb felügyeletét és javasolta egy új szabályozási hivatal létrehozását, amelynek feladata a két technológiai óriás meghatározó szerepének vizsgálata lenne. A plusz felügyeleti szervre szükség van azért, hogy garantálni lehessen, hogy a reklámügyfelek tisztességes elbánásban részesüljenek, miként azt is, hogy a közvélemény akadálytalanul hozzáférhessen a hírekhez.
A jelentés elkészítésével az ausztrál kormány bízta meg a fogyasztóvédelmi szervezetet. Az ok az volt, hogy a kabinet - a számos szerkesztőséget érintő elbocsátások és az ágazat egyre csökkenő nyereségei miatt - egyre jobban aggódik az újságírás jövője a hírek minősége miatt. A végleges jelentést az ACCC 2019. június 3-án mutatja be az ausztrál kormánynak. Rod Sims, az ACCC vezetője kijelentette, hogy a jelentésük következményeként már öt vizsgálat is folyamatban van, ez pedig "elég sok". Sims azt viszont nem árulta el, hogy az eljárások mely vállalatokat érintik.
A jelentést és a felmerült javaslatokat eddig sem a Facebook, sem a Google nem kommentálta. Ugyanakkor mind a két óriáscég már korábban jelezte, hogy fellép az álhírek ellen.