Gyurkity Péter
A telefonhívások fele lesz csalás
Erre számít egy amerikai cég az USA-ban, amennyiben elmaradnak az ellenlépések.
A kéretlen üzenetek napjainkban nemcsak az interneten, de a mobiltelefonok területén is komoly problémának számítanak, mi több, ez utóbbi téren rohamosan terjednek a nem kívánt és a kifejezetten kártékonynak minősülő hívások, amelyek elkövetői különböző trükkökkel igyekeznek elérni, hogy a hívott fél fogadja a hívást. A növekedés ütemére hívja most fel a figyelmet egy amerikai cég, amely komoly számokkal riogat.
A First Orion saját adataira támaszkodva számolt be a napokban arról, hogy míg 2017-ben az összes amerikai telefonhívás mindössze 3,7 százaléka volt kártékonynak, illetve nem kívántnak minősíthető, ez az arány idén várhatóan eléri majd a 29,2 százalékot, ami óriási ugrásnak bizonyulna egyetlen év alatt. A folyamat lendületét jól jelzi, hogy jövőre már 44,6 százalékot is elérhetik ezek a kéretlen hívások, a sikeres akciók arányát pedig az elkövetők azzal igyekeznek növelni, hogy különböző trükkökkel bírják rá a hívott felet a kommunikációra, vagy legalábbis annak megkezdésére. Több eltérő megoldást is felsorolnak, ezek száma várhatóan szintén növekedni fog.
A leggyakoribb és legnépszerűbb trükk a hívószám elrejtése, illetve annak álcázása. A „spoofing” tehát itt is bevett megoldásnak minősül, sokszor azt a célt szolgálva, hogy minden esetben helyi számként tüntessék fel a hívás kezdeményezőjét, megkerülve a hagyományos blokkoló alkalmazásokat, amelyek kizárólag az ismert és az interneten is listázott spam-számok adatbázisai alapján végzik dolgukat. A First Orion persze ezzel szemben saját fejlesztését igyekszik népszerűsíteni, állításuk szerint a CallPrinting névre keresztelt platform valós időben azonosítja be a nem kívánt hívásokat, itt pedig gépi tanulást is bevetnek a minél jobb eredmény érdekében. A teljes hálózatra kiterjedő, részletes analízisen alapuló szoftverek vehetik csak fel a versenyt az elkövetőkkel, ők legalábbis erre alapozzák munkájukat.
Az amerikai példát jó eséllyel az európai kontinensen is követjük majd, itt tehát számíthatunk a hasonló spam-hívások rohamos terjedésére, amire időben fel kell készülnünk.
A kéretlen üzenetek napjainkban nemcsak az interneten, de a mobiltelefonok területén is komoly problémának számítanak, mi több, ez utóbbi téren rohamosan terjednek a nem kívánt és a kifejezetten kártékonynak minősülő hívások, amelyek elkövetői különböző trükkökkel igyekeznek elérni, hogy a hívott fél fogadja a hívást. A növekedés ütemére hívja most fel a figyelmet egy amerikai cég, amely komoly számokkal riogat.
A First Orion saját adataira támaszkodva számolt be a napokban arról, hogy míg 2017-ben az összes amerikai telefonhívás mindössze 3,7 százaléka volt kártékonynak, illetve nem kívántnak minősíthető, ez az arány idén várhatóan eléri majd a 29,2 százalékot, ami óriási ugrásnak bizonyulna egyetlen év alatt. A folyamat lendületét jól jelzi, hogy jövőre már 44,6 százalékot is elérhetik ezek a kéretlen hívások, a sikeres akciók arányát pedig az elkövetők azzal igyekeznek növelni, hogy különböző trükkökkel bírják rá a hívott felet a kommunikációra, vagy legalábbis annak megkezdésére. Több eltérő megoldást is felsorolnak, ezek száma várhatóan szintén növekedni fog.
A leggyakoribb és legnépszerűbb trükk a hívószám elrejtése, illetve annak álcázása. A „spoofing” tehát itt is bevett megoldásnak minősül, sokszor azt a célt szolgálva, hogy minden esetben helyi számként tüntessék fel a hívás kezdeményezőjét, megkerülve a hagyományos blokkoló alkalmazásokat, amelyek kizárólag az ismert és az interneten is listázott spam-számok adatbázisai alapján végzik dolgukat. A First Orion persze ezzel szemben saját fejlesztését igyekszik népszerűsíteni, állításuk szerint a CallPrinting névre keresztelt platform valós időben azonosítja be a nem kívánt hívásokat, itt pedig gépi tanulást is bevetnek a minél jobb eredmény érdekében. A teljes hálózatra kiterjedő, részletes analízisen alapuló szoftverek vehetik csak fel a versenyt az elkövetőkkel, ők legalábbis erre alapozzák munkájukat.
Az amerikai példát jó eséllyel az európai kontinensen is követjük majd, itt tehát számíthatunk a hasonló spam-hívások rohamos terjedésére, amire időben fel kell készülnünk.