Berta Sándor

Elriasztja a dolgozókat az elavult technika

A munkahelyek technológiai felszereltsége meghatározó az emberek számára, a saját eszközök használata pedig biztonsági kockázatot jelent.

A Unisys IT-tanácsadó cég legfrissebb tanulmánya szerint a munkahelyek informatikai fejlettsége rendkívül fontos az alkalmazottak motivációja szempontjából. A vállalat 12 országban összesen 12 000 alkalmazottat kérdezett meg. Kiderült, hogy az, hogy milyenek egy adott társaság IT-rendszerei, sokkal jobban befolyással van a munkatársak lojalitására, mint azt korábban hitték. A vállalatok a legrosszabb esetben azt kockáztatják, hogy az elégedetlen munkatársaik kilépnek. A nehéz laptopok, a nem megfelelő okostelefonok, a lassú asztali számítógépek és a felhőkörnyezet hiánya mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a felhasználók egy idő után otthagyják a munkahelyet. Ilyen feltételek esetén a táv- vagy az otthoni munka sem igazán vonzó az embereknek.

Bebizonyosodott továbbá az is, hogy azok a cégek, amelyek nem hoztak létre időben digitális munkahelyeket, komoly hátrányba kerültek a versenytársaikkal szemben. Azt kockáztatják, hogy a dolgozóik idővel egyre frusztráltabbakká válnak és sokan akár ki is léphetnek. Uwe Heckert, a Unisys vezetője kijelentette, hogy az a tény, hogy a vállalkozások egy jelentős része technológiailag nem tud lépést tartani a folyamatokkal, nem csupán magukat az érintett piaci szereplőket sodorja veszélybe, hanem a velük kapcsolatban álló szereplőket is. Mindez ugyanis egyrészt erőforrásokat emészt fel, másrészt negatív hatással van a munkaadókkal való kapcsolatokra is.


A modern eszközök lojálisabbá teszik a dolgozókat

A megkérdezett felhasználók 45 százaléka nyilatkozott negatív módon a munkaadójáról a technológiai hiányosságok kapcsán és 30 százalékuk volt emiatt frusztrált. A technológiai szempontból úttörőnek számító cégeknél ez az arány csak 11 százalék volt. Az informatikai szempontból elmaradott munkahelyeken dolgozók hétszer nyitottabbnak mutatkoztak a váltásra, mint azok, akik egy az IT területén úttörő vállalkozásnál tevékenykedtek.

A válaszolók 46 százaléka mondta azt, hogy zavarják az elavult számítógépek és okostelefonok, mert azok megakadályozzák a produktívabb munkavégzést. Ugyanez az arány a fejlett rendszerekkel ellátott cégek alkalmazottainak esetében 13 százalék volt. Sokan inkább a saját készülékeiket viszik be a munkahelyeikre, ez viszont biztonsági és adatvédelmi kockázatokat hordoz magában. A saját okostelefonjukat használó munkavállalók 69 százaléka fér hozzá rendszeresen olyan alkalmazásokhoz, illetve honlapokhoz, amelyek futtatását, illetve meglátogatását a munkaadója IT-részlege nem támogatja.

Heckert rámutatott, hogy a munkahely megfelelő IT-rendszerekkel való felszerelése hatalmas hatással van az elkötelezettségre és a motivációra. A munkatársak mindenekelőtt gyors, biztonságos és helytől független hozzáférést szeretnének a munkájukkal kapcsolatos összes fontos szolgáltatáshoz, emellett megfelelő eszközökre is igényt tartanak. Ellenkező esetben nőni fog a frusztrációjuk és egy idő után búcsút intenek a munkahelyüknek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • wolfking #13
    Azért vidéken se mindenhol van így. Lásd a Jászsági és más cégeknél is már Ukrajnából importálják a munkaerőt. Ez inkább a munkaerő hiányára mint a munka hiányára utal.
  • morguldae #12
    Magyarországon már munkahelynek is örülnének az emberek, tök mindegy milyen a technikai háttere. De munkahely sincs! Persze Budapest kivételével, hisz már csak az az egyetlen város ami számít.... Máshol az emberek éhen is halhatnak. Képzelem amikor a közmunkás havi 50 ezerért felszólal, hogy hát mi van az IT háttérrel, hát ez meg mi ami itt van.... Bruhaha... Modern eszközök? Ja ájjál az összeszerelő üzemekbe mert Magyarország mára egy nagy összeszerelő üzem lett, vagy mennyél közhasznú munkára mert csak ez van. A vállalkozásokat teljesen ellehetetlenítik. A modern technika a munkahelyen a motoros fűkasza max....
  • lammaer #11
    Mint írtam mi se a főnökök miatt tudjuk egymás számát... (és telefonhívásról van szó, tehát nem kell net :) )
  • dyra #10
    A jó kávéfőzőgép is alap :) Nagyon fontos! Ezt elfelejtettem :D
  • dyra #9
    Meg is értem. Egy nemzetközi bányaipari cégnél vagyok informatikus. A vezetők már mind igénylik a home office infrastruktúrát (kisebb csoportvezetők is). A mobil telefonokra is igénylik a munkájukat megkönnyítő appokat. Ezen kívül a kicsi könnyen hordozható eszközöket.

    De több egyszerű logisztikai munkát végző alkalmazott is kapott laptopot holott a munkaköre nem igényelné ez azért történt mert sok a kisgyermekes anyuka - apuka, előfordul, hogy néha nem tudnak bejönni de olyankor lehetőségük van otthonról elvégezni a feladatukat. Ez figyelmesség a cég részéről és a kollégák szeretik ezeket a szolgáltatásokat.

    Egy modern cégkultúra véleményem szerint nem is nagyon nézhet ki máshogy, a prezentációknál is volt igény nagy TV-re a kisebb tárgyalókba. A kollégák használják ezeket az eszközöket, de 4500 lumenes FULL-HD projektorokat is nagyobb lelkesedéssel müködtetik mint a régi alig látható eszközöket. Az összes kollégánk IPS 24" monitoron ténykedik aki igényli és a cégvezetőség indokoltnak látja akár kettőt is kap. Hatékonyabbá teszi nem kicsit a munkát.

    Jabra kihangosítók minőségi fülesek álló (vagy állóra állítható) íróasztalok (gerincvédelem) ezek apró figyelmességek a cég részéről cserébe a kollégák lojálisabbak és nagyobb lelkesedéssel dolgoznak.

    Dolgoztam korábban más cégeknél, a legjobb helyek azok voltak ahol erre figyeltek.

    Ezek mellé jönnek a modern felhős szolgáltatások, manapság már sok videót osztanak meg egymással ami nem megy ki külső hálózatra. És ezen kívül is, hogy egy - egy fájlmegosztásnál, nem kell kérni az IT-t csinálja meg. A saját felhős környezetében a jogosultságokat a csoportvezetők/ és sok alkalmazott maguk állítják.

    Mobiloknál se érdemes zsunka telefonokkal bírkózni, iPhone problémamentes telefon nagyon jó kamerával jó app támogatással a cégünk azért is szereti mert kevés vele a kompatibilitási probléma de választható néhány androidos készülék is. Itt is a választás szabadsága örömmel tölti el a dolgozókat.

    Ilyen eszköztárral egyértelműen hatékonyabb és élvezetesebb a munka. Sajnos a magyar cégek ezt nem értik a legtöbb helyen az IT-n próbálnak spórolni. Nagy hiba véleményem szerint.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2018.08.10. 09:05:30
  • molnibalage83 #8
    A saját telómon nem volt net és most sincs, mert ősrégi használhatatlan. Éppen venni akartam egy újat, amikor lett céges. A privát telefonom azóta is offline. Okkal.

    A cégesen, ha nagyon sürgős most hívhatnak, de ameddig a cégnek nem volt fontos, hogy 7 év után se adjon nekem telót, amikor a teljes vezetői gárda új autót kap 5 évente szép autót, addig bekaphatják felőlem... Főleg úgy, hogy hogy fizettek meg. (Hogyan NEM fizettek meg..)
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.08.09. 17:11:37
  • lammaer #7
    Hát, nálunk másképp megy, természetes hogy tudjuk egymás telefonszámát, és volt rá példa hogy hívtunk szabin lévő kollégát 2-3 perc erejéig, és én is szívesen segitettem a bent rohadóknak nyaralás közben...

    A managert leszarom, de a velem egy csapatban lévők ne szopjanak már azért, mert én szabin vagyok és el tudok magyarázni 2 perc alatt valamit ami esetleg a többieknek hosszabb idő lenne kideríteni.

    Ehhez túlzásnak érzem a céges telót. Pont hogy otthon is hagynám nyaralás alatt, akkor meg minek....

  • molnibalage83 #6
    A cégnél is van két fajta belső hálózat is, de kívülről egyik sem érhető el. Ha kell valami apró változtatás, akkor a munkatárs megcsinálja. Az a cég, ami ilyet nem képes lekezelni így az meg is érdemli...

    Engem meg senki ne baszogasson munkával, ha szabin vagyok. 3 éve nem volt még céges telóm. Egy PM kérdezte, hogy mi a mobilszámom. Mondom, nincs céges telóm. Ő újra, mi a mobilszámom. Mondom az magán szám. Leesett neki, hogy nyaralás közben majd akkor zargasson, ha lesz céges mobilom. Hogyhogynem lett az eset után 1 hónappal...

    Nyaralás közben nagyon ritkán, ha holtidő volt bármi miatt, akkor néha megnéztem a maileket, de amikor 1 nap alatt volt 30, akkor már kb. leszartam.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.08.09. 13:05:32
  • Cat #5
    Ez hülye hozzáállás. Nálam is rengetegszer előfordult, hogy csak egy apróság miatt kellett volna bemenni a céghez, de távolról elérve a dolgokat ez megspórolható volt. Ha egy adott munkát mindig te csinálsz/valamihez csak te értesz, akkor áldás lehet a távoli elérés. Vagy ha van egy konferenciabeszélgetésed vagy külföldiekkel közös projekt, azt telekről is meg tudod csinálni, ha eléred a céges hálózaton lévő cuccokat. És a hétvége kezdődhet már csütörtökön.
  • kvp #4
    De igeny van ra... szoval ha kell az illeto a cegnek, akkor biztositja a lehetoseget. Errol szol a cikk is, ha megfelelo a technologiai szinvonal, akkor szivesebben mennek oda a munkavallalok, tehat nem szukseges feltetlen a hatalmas, magasan a konkurencia folotti berrel csabitani oket.