Berta Sándor

Lazábbak lettek a kriptovaluták reklám­szabályai a Facebookon

A közösségi platform módosította az év elején szigorított előírásait.

A Facebook februárban a közösségi platformján és a tulajdonában lévő Instagramon egyaránt harcot hirdetett a virtuális fizetőeszközök ellen, s úgy döntött, hogy betiltja azok hirdetéseit. A társaság így akarta korlátozni a bitcoin és a többi digitális pénz kereskedelmét. A döntést akkor Rob Leathern termékmenedzser jelentette be.

A társaság június 26-i hatállyal enyhített a tilalmon, ezt szintén Rob Leathern közölte. A lazább szabályok ellenére továbbra is tilosak lesznek bizonyos kriptovaluta-reklámok, például amelyek az úgynevezett kezdeti tokenértékesítésekre (ICO-k) vonatkoznak. Az utóbbiak esetében a vállalatok az új virtuális fizetőeszközök kibocsátásával gyűjtenek pénzt a befektetőktől.

A Facebook jelezte azt is, hogy az enyhítés ellenére fenntartja magának a jogot arra, hogy eldöntse: a reklámozott kriptovaluta-ajánlatok biztonságosak-e és legálisak-e. A felhasználóknak mindenekelőtt azt kell figyelembe venniük, hogy a digitális pénzekbe való befektetések nagy kockázatot hordoznak magukban és emellett figyelniük kell arra is, hogy elkerüljék a csalókat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)