MTI

Egyszerre akár 70 autó körözhet majd a zalaegerszegi tesztpályán

A tavalyi alapkőletétel után egy évvel 25-30 százalékban elkészült a zalaegerszegi járműipari tesztpálya, ahol ősszel egy német autógyár lesz az első ügyfél - közölte a létesítmény miniszteri biztosa a helyszínen.

Vigh László fideszes országgyűlési képviselő a pálya első nyílt napján felidézte, hogy napra pontosan két évvel ezelőtt jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök a zalaegerszegi tesztpálya építésének szándékát, éppen egy éve pedig letették az alapkövet is. A több elemében egyedülálló létesítmény mintegy 250 hektáros területen épül, a pályán önvezető járműveket is lehet majd tesztelni. A képviselő úgy fogalmazott: Zalaegerszeg jövője ezzel az építkezéssel hosszú időre eldőlt. A tesztpálya 2020-ra tervezett befejezéséig várhatóan több tucatnyi cég települ ide, de a pálya valójában "soha nem készül el", mert folyamatos fejlesztésekkel hozzáigazítják az autóipari igényekhez.

Egyszerre akár 70 jármű tesztelését is végezhetik a komplex pályán. A speciális ügyfélkör miatt a város és a térség gazdaságát kedvezően alakítja majd át a létesítmény működése. Hamar Zoltán, a tesztpálya műszaki vezetője az egyes elemeket bemutatva arról beszélt, hogy Európában Németországban és Spanyolországban van csak ehhez hasonló pálya, de azok az önvezető járművek vizsgálatára még nincsenek felkészítve. A zalaegerszegi pályán realisztikus városi környezetet is kialakítanak, ilyesfajta tesztkörnyezet jelenleg csak egy egyesült államokbeli létesítményben van.

A zalaegerszegi tesztpályán egy akár 250 kilométeres folyamatos sebességre alkalmas ovális pálya készül, de országúti és autópálya-szakasz is épül, összesen mintegy öt kilométeren. A járművek kezelhetőségét kanyargós, változatos domborzatú szakaszon vizsgálhatják, de többféle útállapotot és útviszonyt imitáló fékpálya is épül, illetve már elkészült az Európában legnagyobb, 300 méter átmérőjű, menetdinamikai vizsgálatokra alkalmas aszfaltfelület. A teljes tesztpályán olyan kommunikációs hálózatot alakítanak ki, hogy a járművek egymás közötti, illetve a táblák, jelzések és más eszközök közötti kommunikációját is vizsgálni lehet - mondta a műszaki vezető a tesztpálya első lakossági nyílt napján.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Andrevv #7
    Ki mondta, hogy nem tesztelnek? Mielőtt közutakra kerülnek, szerinted hol tesztelnek? Csak nem gondolod, hogy a prototípusokat egyből a közutakra viszik? :)
  • putyi #6
    Igen.
  • paragic #5
    Évek óta tesztel közúton önvezető autókat rengeteg cég. Pont.
    A Google például már legalább 2010 óta:
    https://sg.hu/cikkek/auto/81992/az-onvezeto-autok-kozutakra-vitelen-dolgozik-a-google
    Utoljára szerkesztette: paragic, 2018.05.30. 17:57:23
  • Andrevv #4
    Valódi forgalomban tesztelni sokkal költségesebb. Az nem úgy van, hogy csak kimennek tesztelni és kész, rengeteg előfeltétele van annak és a sok engedély miatt elhúzódik.
  • Csatabika #3
    És amúgy ezen a pályán lehet majd nagy sebességű teszteket is végezni (200Km/h feletti tartomány) amit azért nem a közutakon tesztelnek...
  • Csatabika #2
    Nem készült el.
    05.19.-én volt "nyílt nap", sikerült beregisztrálni és megnézni.
    Még sok munka van rajta, az első teszteléseket szeptemberben lehet majd kezdeni.
    Jövőre lesz kész kb 80-90%-ban és 2020-re tejesen, a tervek szerint.
    De mint tudjuk ember tervez... ;-)
    Utoljára szerkesztette: Csatabika, 2018.05.28. 09:24:27
  • paragic #1
    Kiváló ütemérzékkel készült el a pálya, hiszen gyakorlatilag már mindenki a közutakon tesztel, valódi forgalomban.