Berta Sándor

Exkluzív tartalmak felé fordul az Apple

Médiafronton erősít a kaliforniai cég, saját gyártású produkciókkal szereznének több ügyfelet és erősítenék a hardvereladásokat.

A The Guardian arról írt, hogy az Apple stratégiaváltás előtt áll. A társaság számára már nem elegendő az, hogy hardvereket kínál és mások tartalmait díjazás ellenében elérhetővé teszi, hanem saját tartalmakat akar készíteni és több online előfizetőt szeretne.

Gene Munster, a Loup Ventures elemzője rámutatott, hogy a vállalat tavaly 500 millió dollárt fektetett be saját tartalmak készítésébe, idén pedig egymilliárd dollárt fog. 2022-ig az összeg tovább növekedhet és elérheti az évenkénti 4,2 milliárd dollárt. Az Apple már gyártott saját produkciókat, jó példa erre a Carpool Karaoke vagy a Planet of the Apps, azonban ezek közel sem hódították meg a közönséget. Az óriáscég megszerezte magának Damien Chazelle egyik TV-műsorával és a Reese Witherspoon komédiasorozatával kapcsolatos jogokat.

A társaság a zenei piacon is tovább növelné az exkluzív tartalmak számát, ezért szerződést kötöttek Patti Smith zenésszel. A sorba illeszthető a Texture digitális újságplatform megvásárlása, amelyre a múlt hónapban került sor. Ezenkívül felmerült, hogy az Apple átveheti a Condé Nast nevű kiadót, amely komoly nehézségekkel küzd, de ez utóbbi tranzakciót Munster valószínűtlennek tartotta. Ennek oka, hogy a felhasználók kevésbé készek fizetni az írott tartalmakért és valószínű, hogy a társaság továbbra is elsősorban a videókra és a zeneszámokra összpontosít.

Az Apple úgy kompenzálná a csökkenő iPhone- és iPad-eladások miatt kieső bevételeit, hogy jobban nyitna a streaming-piac felé, s a jövőben saját televíziós sorozatokat és filmeket is kínálna a felhasználók számára. A vállalat idén egymilliárd dollárt szán műsorgyártásra, hosszú távon 4K-tartalmakat is kínálna a készülékein és 2017 októberében egy exkluzív sorozatot elkészítésével bízta meg Steven Spielberget.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • passatgt #4
    Disney-nek van már ilyen
  • Tetsuo #3
    Idővel majd itt is kihullanak a kispályások, illetve valószínűleg lesz olyan szolgáltatás majd, hogy egy díjcsomaggal közös platformról érheted el a különböző streamereket.
  • Cat #2
    Ebben van a pénz... A Netflix túl sikeres ahhoz, hogy hagyják hogy egyedül letarolja a teljes világpiacot. A Disney is indít sajátot, de ott van még a HBO, a Hulu, és szerintem minden nagyobb távközlési-médiacég fog csinálni egyet (UPC, Magyar Telekom stb.).
  • M2 #1
    Nagyon-nagyon rossz irány. Mármint nekünk fogyasztóknak.

    Az egyik sorozat/film/előadó az egyik streamingen, másik a másikon és fizethetünk elő hatra.