Berta Sándor

Erősíti európai jelenlétét a Google

Az amerikai technológiai konszern jobban támaszkodna a hardverüzletágra, mivel csak kiemelkedő mobilokkal és laptopokkal tudnak egységesen jó ügyfélélményt nyújtani.

Sundar Pichai, a Google első embere növelni akarja cége európai jelenlétét. Jelenleg a kontinensen 40 városban 14 000 embert foglalkoztatnak, és ugyan 2,42 milliárd dolláros EU-bírság lebeg a fejük felett, egyre elkötelezettebbek Európa iránt és itt nem csupán a szoftverfejlesztésről van szó. Az általa bevezetett "Első a mesterséges intelligencia" szlogen tükrében minden ajánlatot módosítanak és újragondolnak, ugyanakkor az alapvető üzleti elgondolásuk változatlan marad. Szavai szerint a fő küldetésük továbbra is az, hogy segítsenek az embereknek az információk rendezésében a számítástechnikai tudományok által. Manapság ez utóbbi legerősebb eszköze a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás. Változatlan maradt az az elképzelésük is, hogy informatikát arra alkalmazzák, hogy a segítségével megoldják emberek milliárdjainak a problémáit.


A közeljövőt az új okostelenok (Pixel), laptopok (Pixelbook) és egy digitális asszisztens (Google Home) piacra dobása jelenti majd. A vállalat arra törekszik, hogy ne csak a szoftverüzlettől függjenek, hanem a hardverekkel is sok pénzt keressenek. A HTC menedzsmentjével kötött megállapodás is megmutatta, hogy mely területre akarnak kiemelten összpontosítani, annak ellenére, hogy konkrét jövőbeli tervek nem szivárogtak ki. A vállalat 2000 új alkalmazottra és lényeges licencjogokra tett szert. Rick Osterloh, aki a Motorolától egy éve érkezett a csapathoz és a hardverrészleget vezeti, megerősítette, hogy ezt a piacot egyértelműen nagyon komolyan veszik.

Pichai kitért arra, hogy miért annyira fontosak a hardverek. Meglátása szerint a mai modern világban az eszközöknek is fontos szerepe van abban, hogy az IT miként fejlődik. A mesterséges intelligencia fejlődése nem csupán a jobb algoritmusoknak köszönhető, hanem annak az összhatásnak, amelyet a szoftverek, az elérhető hatalmas adatmennyiségek és az erősebb processzor-teljesítmények közösen generálnak. A menedzser végül leszögezte, hogy mindig a felhasználók érdekeire koncentrálnak és a termékeiket is úgy fejlesztik tovább, ami az embereknek a legjobb. Az, hogy mi a legjobb, az az elemzésekből és a felmérésekből derül ki.

Az óriáscég számos megoldásának megalkotásában játszottak komoly szerepet az európai szakemberek, és ez a jövőben még inkább így lehet. Európában korábban megalakult a Google gépi tanulási csoportja, amelynek székhelye Zürich lett. A centrum több mint 800 embert foglalkoztat és a vállalat legnagyobb USA-n kívüli fejlesztési központja. A csoport célja egy olyan környezet kialakítása, amely a szoftvermérnökök és a kutatók számára lehetővé teszi, hogy Európában alkossanak meg termékeket és folytassanak kutatótevékenységet. A dolgozók három területre összpontosítanak: gépi tanulás, a természetes beszéd felismerése és megértése, valamint a gépi észlelés, vagyis a szenzoradatok kielemzése.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ugh #2
    Ügyfélélmény...
    Baz leszopnak vagy mi?
    Az pl. egy élmény, egy google-os barmi meg kényszer.
  • Sir Cryalot #1
    "Az óriáscég számos megoldásának megalkotásában játszottak komoly szerepet az európai szakemberek,"

    igazi elvtelen technofil aki egy "800 pound gorilla" segge alatt képzeli el a jövőt.