Gyurkity Péter

Veszített súlyából az Apple az okostelefonoknál

A cég legerősebb piacán kivárásra játszottak a vásárlók, ám az erőviszonyok nem változtak.

A Strategy Analytics közzétette a harmadik negyedévre vonatkozó felméréseit, amelyek révén mind az amerikai, mind pedig a globális helyzetet szemügyre vehetjük. Kiderül ebből a két anyagból, hogy az Apple picit visszaszorult, ami részben magyarázható az új generáció bemutatkozásával, eközben azonban a Samsung javítani tudott, a Xiaomi pedig egyből duplázott.

Az amerikai számok arra mutatnak rá, hogy az Apple romló teljesítményt mutatott az ottani piacon, ezen azonban az új generáció most bemutatott három képviselője minden bizonnyal változtatni fog – már amennyiben a rajongókat nem hangolja le nagyon a tény, miszerint még az iPhone X OLED-kijelzője sem tökéletes. Az egy évvel korábbi negyedévvel ellentétben itt nem 13, hanem „csak” 12 millió telefont szállítottak le, amivel a piac 30,4 százalékát mondhatták magukénak, miközben a Samsung 9,9 millióra javított, 25,1 százalékra emelve saját részesedését – a harmadik az LG lett 17,2 százalékkal, őket pedig a ZTE és a Motorola követte.


Ami a globális erőviszonyokat illeti, itt a Samsung 75-ről emelte 83,4 millióra a leszállított telefonok számát, amivel a piac 21,2 százalékát tartották saját kézben. Az Apple picit szorult csak vissza, éppen 12 százalék alatt maradva, míg a Huawei már csaknem 10, az Oppo immár 8, a saját magához képest majdnem kétszer annyi készüléket leszállító Xiaomi pedig 7 százalékot mondhat magáénak. Jól látszik a kínai gyártók előretörése, valamint a Samsung magabiztos vezetése, ennek kapcsán pedig külön kiemelik a csúcskategóriás androidos megoldások térnyerését, amely elsősorban Európára volt jellemző.

A Xiaomi többek között Indiában szerepelt kiugróan jól, ahol a Redmi 4 rendkívül népszerűnek bizonyult. A cég lendülete olyan erősnek tűnik, hogy 2018-ban akár a második helyre is feljöhetnek, vagyis sikerülhet a nagy visszatérés.


A Canalys frissítette az iPhone telefonok eladási és népszerűségi adatait, ami arra mutat rá, hogy még mindig az iPhone 7 vezeti a listát. A harmadik negyedévben ugyanis ebből a típusból összesen 13 millió darab talált gazdára, míg a második helyezett iPhone 6s 7,9 millió példányban fogyott el. A harmadik a Samsung Galaxy J2 Prime lett 7,8 millióval, a negyedik az Oppo A57 ugyanennyi példánnyal, az első öt rangsorát pedig az Oppo R11 zárja, amelyből 7,2 milliót adtak el. A most bemutatott iPhone 8 5,4 millió, az iPhone 8 Plus pedig 6,3 millió példánnyal zárta a negyedévet, vagyis most fordult elő először, hogy a nagyobbik példány népszerűbbnek bizonyult.

A tavalyi iPhone kedvezőbb árával tartotta meg az első helyet, amit nagy valószínűséggel az iPhone X sem fog egyhamar elhódítani, tekintettel annak 1000 dolláros árcímkéjére. A gyártók közül a Samsung emelkedik ki, amely 82,8 millió okostelefont szállított le, míg az Apple itt 46,7 millióval lett második – a harmadik Huawei 39,1 millióval büszkélkedhet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #3
    Megsúgom: az iPhone X még nem került bele a negyedéves számokba, pedig ezt vették a legtöbben. Ez a marha nagy titok megfejtése, amit eddig nem értettél. :-)
  • ugh #2
    Ez most hogy?
    Hat nem akar mindenki ajfont (en is meg te is itt lejjebb, ha nem tudnad), amibol mar az elsonapon minden peldany elfogyott.
    Mert mindenki megengedheti maganak csak ne igyon kavet (napi 3 cibetkave lesz az 5 even at).
    Vagy azert fogyott el mert 219 egeszseges peldanyt tudtak csak legyartani?
    Es azok a soultol amsterdamig kigyozo hosszu sorok napokkal a megjelens elott csak photoshop, vagy csak elfaradt turistak ott alltak meg pihenni ?

    Kesz rohej ez az egesz ipar.
    Mindenki kummant, lefizet es az apple ebben a fohunyo.

    Utoljára szerkesztette: ugh, 2017.11.21. 20:07:22
  • Kissssss0 #1
    hát amilyen súlytalan az egész cég nem is csodálom.