Berta Sándor
Emberibbé tenné az önvezető autókat a Jaguar Land Rover
A gyártó úgy tenné elfogadhatóbbá a járműveket, hogy azok kevésbé robotszerűen viselkednének.
A Jaguar Land Rover mérnökei úgy változtatnának a gépkocsikon, hogy megfigyelnék az emberi sofőrök viselkedését, vezetési szokásait, ezáltal a robotautók közlekedési stílusa jobban igazodna az emberekéhez. A gyártó első lépésként Greenwich területén beüzemelt egy járműflottát, amely figyeli, hogy a sofőrök a mindennapos helyzetekben miként reagálnak. A kutatási projekt célja annak megfigyelése, hogy az emberek hogyan viselkednek sűrű forgalomban, a kereszteződésekben, a körforgalmakban, az építkezések közelében vagy rossz időjárási körülmények között.
Az így szerzett adatok segítségével a jövőben az önállóan közlekedő gépkocsik működése nagyobb mértékben automatizálható, ezzel párhuzamosan kevésbé robotszerű lenne. A Jaguar Land Rover mérnökei attól tartanak, hogy ha a robotautók biztonságosan, de lassan közlekednének, akkor kevésbé fogadnák el azokat az emberek. A Move-UK projekt három éven át tart és 5,5 millió fontba kerül, a brit kormány 2,75 millió fonttal támogatja. Nagy-Britannia a következő években összesen 100 millió fontot fordítana a hálózatba kötött és önállóan közlekedő járművekkel kapcsolatos kutatásokra.
A cég korábban egy olyan technikát fejlesztett ki, amelynek segítségével a vezető szinte "keresztül láthat" a motorháztetőn és a motoron, de kisérleteznek egy különleges szélvédővel is a nagyobb biztonság érdekében. Az un. 360 Virtual Urban Windscreen megmutatja, hogy éppen hol vannak a gyalogosok, a kerékpárosok és a közlekedés többi résztvevője.
A Jaguar Land Rover mérnökei úgy változtatnának a gépkocsikon, hogy megfigyelnék az emberi sofőrök viselkedését, vezetési szokásait, ezáltal a robotautók közlekedési stílusa jobban igazodna az emberekéhez. A gyártó első lépésként Greenwich területén beüzemelt egy járműflottát, amely figyeli, hogy a sofőrök a mindennapos helyzetekben miként reagálnak. A kutatási projekt célja annak megfigyelése, hogy az emberek hogyan viselkednek sűrű forgalomban, a kereszteződésekben, a körforgalmakban, az építkezések közelében vagy rossz időjárási körülmények között.
Az így szerzett adatok segítségével a jövőben az önállóan közlekedő gépkocsik működése nagyobb mértékben automatizálható, ezzel párhuzamosan kevésbé robotszerű lenne. A Jaguar Land Rover mérnökei attól tartanak, hogy ha a robotautók biztonságosan, de lassan közlekednének, akkor kevésbé fogadnák el azokat az emberek. A Move-UK projekt három éven át tart és 5,5 millió fontba kerül, a brit kormány 2,75 millió fonttal támogatja. Nagy-Britannia a következő években összesen 100 millió fontot fordítana a hálózatba kötött és önállóan közlekedő járművekkel kapcsolatos kutatásokra.
A cég korábban egy olyan technikát fejlesztett ki, amelynek segítségével a vezető szinte "keresztül láthat" a motorháztetőn és a motoron, de kisérleteznek egy különleges szélvédővel is a nagyobb biztonság érdekében. Az un. 360 Virtual Urban Windscreen megmutatja, hogy éppen hol vannak a gyalogosok, a kerékpárosok és a közlekedés többi résztvevője.