SG.hu
A stílus az LG G4 lényege
A budapesti bemutatón egy szó sem esett technikai részletekről, ellenben a marhabőr hátlapról annál több.
A három héttel ezelőtti nemzetközi debütálás után ma ismertette az LG legújabb csúcskészülékét, mely június elején kerül a magyar boltokba. Mivel a műszaki adatok már rég ismertek voltak, ilyenkor inkább arra érdemes figyelni, hogy a marketingesek mit tartanak fontosnak kiemelni, szerintük mi az, amivel el lehet adni a telefont. Piro Péter értékesítési vezető félórás előadása szinte kizárólag a kialakítást és a kamera tulajdonságait sorolta, majd ezt követően egy fotós, Pályi Zsófia újabb hosszú ismertetése következett a manuális beállítási lehetőségekről és a készülékkel szerzett tapasztalatairól. Ebből kiderülhet, hogy manapság processzorerővel vagy a memória méretével nem lehet felvenni a versenyt a nagyon olcsó távol-keleti konkurenciával, annál inkább a minőségérzettel, a prémium(nak tartott) kidolgozással lehet kitörni az egyen Androidos készülékek áradatából.
Piro Péter elmondta, hogy a valódi bőr hátlap cérnája Németországban készül, és a hat darabos lehetséges hátlapi színválasztékból Magyarországra csak kettő jut el. Ennek oka a hazai vásárlók konzervativizmusa: például ugyan a tesztek alapján a nőknek messze leginkább a bordó tetszett, de amikor a tényleges rendelésre került a sor inkább biztonsági játékra törekednek az emberek és a fekete vagy a világosbarna (enyhén narancssárgás) verziót választják. Nem vízálló, de cseppálló, van rajta egy nagyon vékony lepergető fólia. Műanyagot választva fehér, szürke és arany színben lesz választható. Bőr hátlap csak és kizárólag a G4-hez lesz rendelhető, de ez egy próba, azaz ha beválik, a későbbi modelleknél is megjelenhet.
A bőr hátlap ára a telefont szolgáltatónál vásárolva alig fog eltérni a hagyományos műanyagtól, ezzel is errefelé terelik a vásárlókat, de máshol vásárolva már érezhetően többet kell majd fizetni érte. Hogy ne használódjon el gyorsan mindegyik mellé ajándékba adnak egy aranyszínű hátlapot is, melyet olyan alkalmakra ajánlanak, amikor nem kell villantani. "A bőr egy tárgyaláson nagyon jól mutat, de ha az ember kimegy a kertbe dolgozni, máris nem koszolódik annyira. Választást adunk a felhasználóknak." - mondta. Az arany szín oka szintén a prémium hatás, illetve hogy a hátlapi gombstruktúra is arany színezetet kapott.
A kameránál a gyorsaságot emelte ki: elég a hangerő-le gombot kétszer gyorsan megnyomni, és ha a készülék nincs is bekapcsolva akkor is exponál. A legfontosabb sarokpontok az F1.8-as fényerő (azaz nem csak napsütésben tud jó képet készíteni), a széleskörű manuális beállítási lehetőségek és a RAW fájlban való mentési lehetőség. (Ugyan a JPG a tömörítés miatt kis helyet foglal, de utólag már kevésbé módosítható képszerkesztő programmal, mint a szenzor adatait tároló jóval méretesebb nyers RAW.)
A kijelző pixelszáma nem nőtt a G3 óta, valóban felesleges is lenne, de a cég ezen üzletága nagyon erős, mely a tévéknél, monitoroknál is látszik. A telefon LCD-je élénkebb, színgazdagabb lett, ezt az RGB tartományon túli megjelenítés mutatja, főleg a vörösnél javítottak. A hosszabb üzemidőben, az akkumulátor kímélésében egy speciális grafikus memória segít, ami ha állókép van a kijelzőn akkor kevesebb processzormag dolgozik.
A felhasználói felület ikonjai kevésbé sarkosak, enyhén lekerekítettek. A felhasználói sáv bekapcsolás nélkül lehúzható, és csak akkor kell belépnünk, ha érkezett új email vagy SMS. A legfontosabb alkalmazásokat egy helyre gyüjtötték, lenyíló ablakban. A naptárban egy kattintással rendelhető egy adott naphoz valamilyen esemény, a Google Drive-ban pedig 100 GB további tárhelyet kapnak a vásárlók. A galériában a képek sokféleképp rendezhetők albumokba, idővonalon vagy a készítés helye (a fotóval együtt tárolt GPS pozíció) alapján is.
A tartozékok egyre fontosabbak, kezdenek önálló üzletággá válni, mind a magyar, mind a nemzetközi piacon. Ezek az univerzális kiegészítők nem készülékspecifikusak, tehát bármely modellhez csatlakoztathatók. Méhes László termékspecialista ezek közül a nyakba helyezhető fülhallgató-termékcsaládot mutatta be, amely úgy néz ki, mint egy fejre helyezhető eszköz, csak éppen a nyakba kell akasztani, és abból húzható ki a fülbe helyezhető rész. Prezentációja kulcsszavai az ergonomikus kialakítás, a Bluetooth-kapcsolat, a hívó fél azonosítása és a közösségi médiás üzenetek leolvasása voltak, ezeket figyelembe véve alakították ki a termékeket.
A három héttel ezelőtti nemzetközi debütálás után ma ismertette az LG legújabb csúcskészülékét, mely június elején kerül a magyar boltokba. Mivel a műszaki adatok már rég ismertek voltak, ilyenkor inkább arra érdemes figyelni, hogy a marketingesek mit tartanak fontosnak kiemelni, szerintük mi az, amivel el lehet adni a telefont. Piro Péter értékesítési vezető félórás előadása szinte kizárólag a kialakítást és a kamera tulajdonságait sorolta, majd ezt követően egy fotós, Pályi Zsófia újabb hosszú ismertetése következett a manuális beállítási lehetőségekről és a készülékkel szerzett tapasztalatairól. Ebből kiderülhet, hogy manapság processzorerővel vagy a memória méretével nem lehet felvenni a versenyt a nagyon olcsó távol-keleti konkurenciával, annál inkább a minőségérzettel, a prémium(nak tartott) kidolgozással lehet kitörni az egyen Androidos készülékek áradatából.
Piro Péter elmondta, hogy a valódi bőr hátlap cérnája Németországban készül, és a hat darabos lehetséges hátlapi színválasztékból Magyarországra csak kettő jut el. Ennek oka a hazai vásárlók konzervativizmusa: például ugyan a tesztek alapján a nőknek messze leginkább a bordó tetszett, de amikor a tényleges rendelésre került a sor inkább biztonsági játékra törekednek az emberek és a fekete vagy a világosbarna (enyhén narancssárgás) verziót választják. Nem vízálló, de cseppálló, van rajta egy nagyon vékony lepergető fólia. Műanyagot választva fehér, szürke és arany színben lesz választható. Bőr hátlap csak és kizárólag a G4-hez lesz rendelhető, de ez egy próba, azaz ha beválik, a későbbi modelleknél is megjelenhet.
A bőr hátlap ára a telefont szolgáltatónál vásárolva alig fog eltérni a hagyományos műanyagtól, ezzel is errefelé terelik a vásárlókat, de máshol vásárolva már érezhetően többet kell majd fizetni érte. Hogy ne használódjon el gyorsan mindegyik mellé ajándékba adnak egy aranyszínű hátlapot is, melyet olyan alkalmakra ajánlanak, amikor nem kell villantani. "A bőr egy tárgyaláson nagyon jól mutat, de ha az ember kimegy a kertbe dolgozni, máris nem koszolódik annyira. Választást adunk a felhasználóknak." - mondta. Az arany szín oka szintén a prémium hatás, illetve hogy a hátlapi gombstruktúra is arany színezetet kapott.
A kameránál a gyorsaságot emelte ki: elég a hangerő-le gombot kétszer gyorsan megnyomni, és ha a készülék nincs is bekapcsolva akkor is exponál. A legfontosabb sarokpontok az F1.8-as fényerő (azaz nem csak napsütésben tud jó képet készíteni), a széleskörű manuális beállítási lehetőségek és a RAW fájlban való mentési lehetőség. (Ugyan a JPG a tömörítés miatt kis helyet foglal, de utólag már kevésbé módosítható képszerkesztő programmal, mint a szenzor adatait tároló jóval méretesebb nyers RAW.)
A kijelző pixelszáma nem nőtt a G3 óta, valóban felesleges is lenne, de a cég ezen üzletága nagyon erős, mely a tévéknél, monitoroknál is látszik. A telefon LCD-je élénkebb, színgazdagabb lett, ezt az RGB tartományon túli megjelenítés mutatja, főleg a vörösnél javítottak. A hosszabb üzemidőben, az akkumulátor kímélésében egy speciális grafikus memória segít, ami ha állókép van a kijelzőn akkor kevesebb processzormag dolgozik.
A felhasználói felület ikonjai kevésbé sarkosak, enyhén lekerekítettek. A felhasználói sáv bekapcsolás nélkül lehúzható, és csak akkor kell belépnünk, ha érkezett új email vagy SMS. A legfontosabb alkalmazásokat egy helyre gyüjtötték, lenyíló ablakban. A naptárban egy kattintással rendelhető egy adott naphoz valamilyen esemény, a Google Drive-ban pedig 100 GB további tárhelyet kapnak a vásárlók. A galériában a képek sokféleképp rendezhetők albumokba, idővonalon vagy a készítés helye (a fotóval együtt tárolt GPS pozíció) alapján is.
A tartozékok egyre fontosabbak, kezdenek önálló üzletággá válni, mind a magyar, mind a nemzetközi piacon. Ezek az univerzális kiegészítők nem készülékspecifikusak, tehát bármely modellhez csatlakoztathatók. Méhes László termékspecialista ezek közül a nyakba helyezhető fülhallgató-termékcsaládot mutatta be, amely úgy néz ki, mint egy fejre helyezhető eszköz, csak éppen a nyakba kell akasztani, és abból húzható ki a fülbe helyezhető rész. Prezentációja kulcsszavai az ergonomikus kialakítás, a Bluetooth-kapcsolat, a hívó fél azonosítása és a közösségi médiás üzenetek leolvasása voltak, ezeket figyelembe véve alakították ki a termékeket.