SG.hu

Pénzért lehet űrhajót vásárolni az Elite: Dangerous-ban, a játékosok átverve érzik magukat

Az Elite: A Dangerous játékosok hamarosan pénzért vehetnek meg játékbeli hajókat, ami egy olyan jelentős változás, ami miatt néhány régi játékos máris dühöng a régóta futó játék „pay-to-win” modellre való váltása miatt. A fejlesztők korábban azt ígérték, hogy "csak kozmetikai extrákat" fognak pénzért árulni.

Az Elite Dangerous kilenc évvel ezelőtt indult, és a hajókat eddig a játék során szerzett kreditekért cserébe lehetett megszerezni. De a világban létezik egy ARX valuta is, amelyet valódi pénzzel lehet megvásárolni, és a kozmetikai fejlesztések, például a festések számára volt fenntartva. Ez azonban a jövő hónapban megváltozik, az Odyssey bővítmény tulajdonosai 16 250 ARX-ért (ami körülbelül 4-5 ezer forintnak felel meg, attól függően, hogy mekkora tételben vásárol az ember ARX-et) korai hozzáférést szerezhetnek a Python Mk II hajóhoz. A nem Odyssey-tulajdonosok csak három hónappal később, augusztus 7-én vásárolhatják meg a Python Mk II-t a szokásos módon, kreditekkel. A hajó ARX-ért cserébe „előre elkészített csomagként” is elérhető lesz, amely egyedi festést és egyebeket tartalmaz.

A játékosok technikailag játék közben is szerezhetnek ARX-et, de ezeknek a játékbeli bevételeknek a felső határa heti 400 ARX, ami azt jelenti, hogy a játékosnak legalább 40 hétig kellene spórolnia ahhoz, hogy „ingyen” hozzáférhessen ehhez az új prémium hajóhoz. Az ARX valutát az Elite hibrid gazdaságának racionalizálása érdekében vezették be 2019-ben, PC-n közvetlen valódi pénzes vásárlással, konzolokon pedig „Frontier Points” valutát igényelt. Az akkori változást bejelentő fórumbejegyzésben az Elite készítője, a Frontier Developments azt ígérte, hogy „az ARX csak kozmetikai játékextrák megvásárlására használható, és nem lesz használható fizetős dolgok megszerzésére”.

A hajókat pénzért való árulása tehát nagyon jelentős változás, igaz, az Elite: Dangerous már öt évvel idősebb. A cég úgy tűnik új utakat keres a bevételek fenntartására a tekintélyes, de lassan zsugorodó játékosbázisból. A Frontier Developments részvényei az elmúlt hónapokban meredeken zuhantak, miután a novemberi üzleti jelentésben a vállalat elismerte, hogy a Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin című valós idejű stratégiai játék eladásai „a vártnál alacsonyabbak” voltak. A hónap elején a fejlesztő 7 millió dollárért eladta a Roller Coaster Tycoon 3 című klasszikus vidámparkos játék kiadói jogait az Atarinak.

Az online reakciók a hírre túlnyomórészt negatívak voltak, sokan azzal vádolták a Frontier-t, hogy a rettegett „pay-to-win” útra lép, ami a múltban már sok játékot tönkretett. Néhány játékos számára a lépés különösen bosszantó a játék első új hajójának 2018 óta történő megjelenése miatt. "Ezt egyszerűen nem szabad akkor csinálni akkor, ha 5 éve nem jelent meg új hajó" - írta egy Reddit felhasználó. "Miután évekig lényegében semmit sem csináltál új hajókat jelentesz be, és pay-to-win megemlítésével azonnal elvesztes minden bizalmat” - tette hozzá egy másik Reddit-felhasználó.

Persze néhány játékos örül annak, hogy így kihagyhatja a játékon belüli időrabló erőforrásgyűjtést egy jobb hajóért. "Szeretném kipróbálni az anti-xeno harcot, de elriaszt az idő, ami egy hajó felszereléséhez szükséges” - írta egy Reddit-felhasználó. "Néhány évvel ezelőtt, amikor munkanélküli voltam, rengeteget játszottam ezzel a játékkal, és végigcsináltam mindent a kreditekért. Most, hogy újra dolgozom, nincs időm és energiám arra, hogy ezzel foglalkozzak csak azért, hogy részt vehessek a harcokban.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #8
    Amúgy ennél már csak az a kellemetlenebb, amikor egy játék már az utolsókat rúgja. Már nem hoz annyi pénzt a fejlesztőnek, hogy érdemes legyen módosítani a játékot, ami által még inkább zuhan a játékos szám, mert elunják. Mivel millió játék van hasonló is legalább egy tucat. Igazán forradalmian új ötletek nem nagyon léteznek játékok terén. Mindent megcsináltak már lassan legalább egy tucat változatban. A dolog persze mindenre igaz legyen szó autokról, mobil telefonokról. Ezért van az, hogy az egyik eszköz 19 a másik meg egy híján 20. Amig valami forradalmi változás nem lesz elkezdenek repülni az antigravitációs autóink vagy a mobilok mondjuk elkezdenek 3D holografikus képátvitelt végezni a mai cuc is igen csak olyasmi, mint az 5 év múlva lesz majd. A dolog igaz könyvekre, filmekre zenékre. divatra..... mindenre. Nehéz egy totálisan új dolgot kitalálni megalkotni. Amitől csettint az ember és feltétlenül akar egy olyat.
  • t_robert #7
    Azért, amikor nagyon eltolják az arányokat a pénzért vehető dolgok és a játékban megszerezhető és ingyen használható dolgok közt az kicsinálja játékot. Amikor valakinek 10-szer olyan erős eszköze van, mint az ingyenes, de legalább 100-szor olyan erős a védelme.. aztán harcolj vele.. :) Ami persze elveszi a kedvét a játékosok jelentős részének. viszont ha nincsen játékos az a játék halálához vezet. Amikor majd 5-en játszanak Beverly Hillsről 3-man a Rózsadombról stb. Aztán havonta egyszer találkoznak egymás ellen a játékban... :) Szóval igen csak meg kell találni az egészséges arányokat, hogy mit lehet pénzért megszerezni és az mennyit ad és hogy ne vegye el a kedvét azoknak, akik ingyen nem jutnak semmire így elhagyják a játékot.
  • Diopapa #6
    Elég lenne, ha lenne fejlesztő aki az elején beígért évenkénti nagy expansiont elkészíti, abból jönne folyamatosan a bevétel. Most úgy néz ki, hogy páran dolgoznak rajta, a többi fejlesztő meg készíti a sikeresebbnél sikeresebb(?) játékokat, az ED meg szépen magára van hagyva... és akkor nem értik, miért zsugorodik a játékosbázis....Amikor megvettem alfa2 stádiumban a játékot és hozzá az elég borsos árú "Lifetime expansion pass"-t, azt ígérték, évente egy új nagy expansion. Nah, 10 éve jelent meg, azóta pont kettő jött ki...
  • DeviloftheHell #5
    évek óta nincs kész az a játék, mégis kurvasok pénzt beleölnek.
  • cateran #4
    Talán nem kellett volna online onlyra csinálni...
  • takysoft #3
    Hadd találjam ki látatlanban:
    A cég vérszemet kapott. Valami új vezető került valahová. Felvették Bobby Kotick-et vagy nem tudom, és megindult a pénztermelő gépezet.

    Ami miatt lehet morogni, de nem ez fogja lemorzsolni a játékosbázist. Az morzsolódik magától is, és ők pedig így a végén megfejik még háromszor a dölgött tehenet...
  • Supra-III #2
    Azért ez elég gáz. Ha nincs rá időd, akkor van több tíz ezer másik, pay-to-win játék Ki mondta, hogy mindenkinek joga van van mindenhez?
    A havi előfizetés sokkal kevésbé fájt volna, és aki beleöl(t) már pár (tiz) ezer órát, az kibírna havi ezer forintot.
    Én pl. azonnal kukáznám az utolsó PC játékot amivel az utóbbi 5-6 évben játszottam, ha ugyanezt megcsinálnák..
  • RJoco #1
    A szervereket fenn kell tartani valamiből.
    A havi díj bevezetése lehet, hogy sokkal fájóbb lett volna sokaknak. Akkor meg azért menne a sírás.