Shadows of Amn - A saga folytatódik...
-
Kotomicuki #2871 Pedig a Watcher's Keep is "figyeli" az egyén csapatának erősségét (ToB):
- Y-S legyőzése után/<-ehhez közel az első szint tele szobrokkal (4+8(?) felállásban)
- Saradush-ból frissen kiszabadulva 2+4(?) a szoborpark mérete
Itt is inkább idézek és a csapat távolból besegít - miért is jó ha hatan vannak: az 6 távolsági fegyvert jelent.
Minden fegyver jó, csak legyen harcos és az adott osztályban 5*-l rendelkezzen a használója - ősi, elf bölcsesség.

Ezért használok ilyen egyénekkel inkább parittyát és íjakat - a körönkénti támadások számában megkötéssel rendelkező fegyverek csak a játék elején és/vagy a kezelésüket mesterfokon elsajátítani nem tudó egyéneknek jók; ezek amúgyis varázsolni/idézni fognak - , mert ekkor a körönkénti támadások száma miatt és a lőszertípus kellő megválasztásával a sebzést nagyon meg lehet dobni és nem kell az ellenfelek veszélyes közelségében lennie a csapattagoknak.
...
Asszem, a harcos/tolvaj lesz mégiscsak a tolvajok között a befutó.
pro:
- fegyverjártasság 5* lehet (találat, sebzés, körönkénti támadás, sebesség; ennek miértjének megértéséhez elég pár kör (natúr) az Assa'-l...)
- körönkénti támadások száma és a HP is magas-> a frontvonalban is megállja a helyét a karakter
- a HLA-k (ToB) kombinációja (Greater Whirlwind Attack + Assassination), ha előtte mágikus védettségeket lehetett őkelmére pakolni
kontra:
- tolvajképességek lassú fejlődése (Assa' itt "tarol" - negatív értelemben)
- a tolvajtevékenységekért kapott alacsonyabb XP (ez szinthez kötött - Assa' itt tarol; a ToB-n Saradush észak-keleti várfalszakaszán emiatt több időt kell tölteni vele...)
- az alacsonyabb tolvaj-szint miatt kevesebb a felállítható csapdáinak száma (ToB - bárddal megtámogatva ez nem probléma, a 3 millió XP megszerzése után...)
- viszonylag alacsony - de stabilan alacsony: nincs nagy szórás benne - a hátbatámadási értékekre (Assa': 7x szorzó - és nagyobb a szórás is - , tolvaj/pap: Righteous Magic - itt ő volna a nyerő a kiszámíthatóan állandó sebzésekkel)
Ay, Hombre! Ha lehetne F/T/C-t indítani, na, az volna az orvtámadó király... a ToB végére. Így, a BG-től a BG II - SoA + ToB-ig marad a F/T, mint mindenben átlagos, de a harcokban - és ez volna a hangsúlyos a tolvajok tevékenységének hasznosságának megítélésében - kiváló tolvaj.
Az Assassin-hoz nem kevés "szerencse" is kell: mágikus rásegítés, hogy egyáltalán eltalálja a célpontot (ToB), így, az amúgy nagyszerű mérgezési képessége is kárba vész (esetleg távolsági fegyverekkel, ahol a Tám./kör és a TACH0 is kedvezőbb számára, még lehet ezzel kísérletezni) - a kétfegyveres harcmodor mégsem ront rajta sokat: tulajdonképen nincs is min rontani..., így használható vele.
...
Hhmm, gondolkozok a "negatív" duál hasznosságán a ToB-ban:
- lvl 21. Lathander pap -> harcos duál (3 Boon of Lathander, 21. kör/db; no, ehhez kell csak igazán sok időt eltölteni Saradush-ban... meg a F/D-hoz)
- lvl 21. Assassin (tolvaj) -> harcos duál (a 7x-s hátba támadási szorzó miatt - ekkor csak a csapdák telepítésére (100) és a lopakodásokra lehet gyúrni, a zárnyitáshoz/csapda hatástalanításához kelleni fog (még) egy, "igazi" tolvaj is a csapatba (+ egy bárd, ugye, aki dalol nekik a munkájuk végzése közben, hogy gyorsabban teljen a munkaidő
))