• Vanek úr
    #2
    Szerintem inkább az a probléma, hogy nincs idő. Túl nagy a tananyag, így nincs idő mindent mindenkinek részletesen leadni. Már nálunk is (30+ éve) úgy volt szakközépben, hogy a jobb, illetve gyengébb matekosok külön csoportba lettek szétszedve, és külön tanára volt a két csoportnak. A tananyag is külön lett szedve, és a jobb matekosok gyorsabban is haladtak (sőt, jártunk is versenyekre is, külföldre is), a gyengébbek meg több magyarázattal (és csak az érettségire felkészítéssel) tanultak. De manapság, amikor már több az ismeret, kevesebb a tanár már nem minden iskola engedheti meg magának, hogy ennek megfelelően külön csoportokban, külön sebességgel, külön tanárokkal tanítsa a tárgyat - onnan meg csak az marad, hogy 'haladni kell'.

    Szerk.: persze, én az itthoni helyzetet vettem alapul, de nem hiszem, hogy sokban különbözne ez a világ egyes részein (ahogy a csaj említette a cikkben). Legalábbis abban nem, hogy vannak, akik nehezebben fogják fel a matematikai/logikai feladatokat, és más magyarázatra szorulnak, mint a többség. Nálunk is volt szakközépben, hogy a tanár magyarázata után 'leegyszerűsítve', saját szavaimmal próbáltam elmagyarázni az egyik osztálytársamnak az adott részt, és 1-2 másik fajta megközelítéssel meg is értette (legalábbis ezt mondta :D). De ez nem a többség, csak 1-2 kivétel.
    Utoljára szerkesztette: Vanek úr, 2025.10.15. 13:07:28