• asgh
    #4
    " Amúgy csak jelzem március elejétől a M$ kilövi a HoloLens projektet."

    Hát abból, hogy az MS leállítja egy halva született terméke gyártását még nem vonnék le messzemenő következtetéseket a műfaj egészére nézve.
    Az MS kilőtte a Zune lejátszót, Windows Phone-t és Tablet PC-t is, a zenelejátszók, mobiltelefonok és táblagépek piaca mégis túlélte valahogy.

    "de sajnos biológiai okok (gyak rosszullét) miatt a további fejlesztések valszeg sokáig ha nem is szünetelnek, de csak lassan folynak tovább"

    Ennek semmi köze a motion sickness-hez, azt gyakorlatilag a fejlesztések első generációinál már megoldották, onnantól a gyártók és a szoftver fejlesztők térfelén a labda, hogy betartják-e a szabályokat.

    A VR fejlődését a bányászat, chiphiány és nettó szűklátókörűség miatt elszálló GPU árak akasztották meg.
    Az Oculus és a Vive még a 900-as szériánál jelent meg, akkor az volt a trend a PC piacon, hogy a tavalyi csúcs az idei közép, a tavaly előtti meg a budget, így az GPU-k ár / teljesítmény mutatója folyamatosan javult.
    Ehhez képest a piac az 1000-es széria után átállt "a dupla árért +30% teljesítményt" modellre, ami az átlag gaminget nem érintette drasztikusan, de a VR-t igen, mert gyakorlatilag ellehetetlenítette a minőségi VR tartalmak megjelenését. Tartalom hiányában meg a minőségi VR hardver is eladhatatlanná vált.
    Hiába tudnak ugyanis a displayek szemenként 4K 120Hh-et 200FOV mellett, ha nincs hozzá elérhető áron GPU, ami meghajtja.
    A Facebook ezért elmozdult a megfizethető, de grafikában kompromisszumos mobil megoldások felé, a többiek meg a professzionális tartalomgyártók irányába.