• defiant9
    #67
    @dyra:
    "Sose kaptam még rá választ. Most se"
    Mivel az állításod ez volt:
    "Miért fizessék egy szolgáltatásért akárcsak 5 forintot amire nincs szükségem ugyanis tudok vezetni? "
    Vagyis akkor elfogadtad hogy ez a logika önmagában nem elégséges hogy amit megtudsz tenni ahelyett nem kell egy jobb. A mosógépes hasonlat a cáfolata az eredeti állításodnak, akkor is ha nem tetszik. Az meg hogy 5 forintról millióra ugrottál, jól mutatja hogy mennyire butuska/átgondolatlan is volt az eredeti szám adatod.
    Most már csak annyit mondasz hogy nem éri meg azon az áron(amit nem tudunk még mennyi lesz). Az árat egyébként alapvetően az fogja meghatározni hogy mennyit hajlandóak érte fizetni az emberek(mennyire hasznos a jószág), illetve a konkurencia milyen árszinten dolgozik.

    "Csak ha ez a dolog masszív feláras akkor inkább megtartom a ZS-ét és vezetek magam."
    Ameddig engedik, ugyanis ez egy veszélyes üzem, és ameddig nem tudod garantálni hogy a humán sofőrők hozzák az önvezetők baleseti statisztika szintjét és nem szegnek meg egyetlen közlekedési szabályt sem ezzel veszélyeztetve mások testi épségét addig nem nagyon tudod legitim módon védeni azt hogy márpedig neked kell ezt a veszélyes gépet manuálisan irányítanod és nem az automatára bízni. Hasonló okból vették ki - jelentős részben - az agyonképzett repülőgép pilóták kezéből is a kontroll-t, még ők is túl sokat hibáztak a géphez képest.

    "Jöttök itt a méretgazdálkodással. Bakker dolgoztatok már nemzetközi multinál? "
    A nagyobb méretgazdaságosság csökkenti a fajlagos költségeket, ez tény. Elfogadod ezt? Elfogadod hogy az egyedi, egy helyre eladott szoftver kifejlesztési/support költsége fajlagosan magsabb mint amit millió példányban adnak el?
    Ez egy univerzális elv, az önvezető szoftver bekerülési költsége drága, de ennek jelentős részét már kifizették a fejlesztők, ha elkészül a termék akkor pedig a marketing úgy fogja belőni az árat hogy maximális legyen a megtérülési ráta. Ahogy már írtam végsősoron az árat eleinte az határozza meg hogy mennyit hajlandóak fizetni érte az emberek(emberek <> a te egyéni elképzelésed), hosszabb távon pedig az árverseny, a mérnökök költsége egy alsó korlát, de ez 10 év távlatában már nem lesz jelentős tétel.
    Elfogadod hogy semmiféle nagyobb szám adatot nem tudsz felmutatni a példaként hozott csak a taxisok jövedelmével szemben sem?