• defiant9
    #88
    "Azért hoztam fel ismételten, hiszen nem a sebesség magában a probléma, de ezt nehéz átverni a fejeken.
    Egy kombinációs rendszer"

    Ne csalj! Az állításod ez volt:
    nem a sebesség ami veszélyes, hanem a lassulás/gyorsulás. Ebből adódik, hogy lakott területen kívül ha 90km/H val vagy 130km/h-val durrantasz néki a fának, akkor mindkét esetben a szerencsén múlik csak a túlélés.
    a halálozást lehetne csökkenti anélkül hogy az bármilyen összefüggésben lenne, a sebességgel,
    Én a mai napig nem értem, miért nem a sebesség korlátozás ellen lazadnak az emberek?


    Amennyiben nincs jobb ötleted mint ami az EU parlamenti határozatban van, akkor jobb ha legalább nem osztod magas lóról az észt hogy lázadni kellene ellene.

    A strasbourgi plenáris ülésen hatalmas többséggel megszavazott határozat értelmében egyebek mellett kötelezővé teszik majd

    az intelligens sebességszabályozást,
    a tolatásbiztonságot növelő kamerákat, érzékelőket,
    az indításgátló alkoholszonda beszerelésének megkönnyítését,
    a fejlett vészfékező rendszert,
    a baleseti adatrögzítőt, illetve az olyan eszközöket, amelyek figyelmeztetik a járművezetőt, ha lankad a figyelme.
    Az intelligens sebességszabályozó becslések szerint 20 százalékkal csökkenti a baleseti halálozások számát. A rendszer, amely bármikor kikapcsolható lesz, térkép és a közlekedési táblák alapján figyelmezteti a sofőrt, ha túllépi a limitet, de nem korlátozza a sebességet. A személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetében ezeket kiegészíti majd a sávtartás-segítés, illetve a töréstesztek alapján továbbfejlesztett biztonsági öv és a jobb minőségű szélvédő.

    A tehergépjárművek és az autóbuszok esetében pedig új követelményeket vezetnek be a sofőr közvetlen látóterének növelésére és a holtterek megszüntetésére. Ezen technológiák az új modellekben már 2022 májusától, 2024-től pedig az összes típusban kötelezőek lesznek.