• sure
    #60
    Csak a legveszélyesebb "tereptárgyakat" nem veszed figyelembe: a többi gépjárművet, főképp a szembejövő forgalmat. Szerintem azok több, és súlyosabb baleseteket okoznak, mint az út menti fák, házak, Lenin-szobrok.

    A sima szalagkorlát nem is igazán lenne elég, akkor már extra magas, sőt, lakott területen kívül (innentől ltk) mindenhol (de esetleg ltb is) ráccsal-hálóval kéne védeni az úttestet, hogy vadállat ne ugorjon ki eléd, madár ne törje be a szélvédőt.

    Lehet, rosszul gondolom, hogy a főútvonalak mellé nem csak a költségek miatt, hanem azért sem telepítenek folyamatos szalagkorlátot, mert az sem a legjobb kimenetel, ha valami miatt letérsz az útról, a korlát meg szépen visszapattint pont a szembesávba.

    Nem értek egyek avval, hogy mindegy, 90-el vagy 130-al ütközöl, kapsz durrdefektet, ugrik ki eléd egy vaddisznó. Igen, 90-nél is nagy adag szerencse kell, hogy ne legyen komoly bajod vagy egyáltalán túléld, de a sebesség növelésével ennek a szerencsefaktornak az esélyét csökkented, illetve az autó feletti kontroll mértékét vagy legalább az esélyének mértékét - hiszen azokkal a tényekkel azért talán te is egyetértesz, hogy nagyobb sebességnél kevesebb idő van reagálni, hamarabb elveszti a tapadást a kocsi, hosszabb a fékút? Még ha nem is tudsz megállni, de mondjuk 90 helyett csak 60-al kapod telibe a fát, míg 130-as kiinduló sebességnél még mindig 100-zal, tehát a másik eset kiinduló sebességénél is nagyobb sebességgel.

    Lehet, hogy elavultnak tűnik autópályán a 130, ltk a 90 km/h limit - nem is megy senki annyival, bevallom, én magam sem... ltk ha a látási- és útviszonyok jók, óra szerint 95-100-al megyek, autópályán óra szerint 135-140 között. ltb 50-55 között. 4-6 km/h-t "siet" a kocsi sebességmérője a GPS által mutatotthoz képest. Mindig sokkal többen vannak azok, akiknek ez messze nem elég.

    Én még emlékszem (bár akkor még nem vezettem) a ltb hatvan, autópályán 120-as korlátozásra :)
    Utoljára szerkesztette: sure, 2022.05.19. 20:49:20