• Dodo55
    #23
    "Van aki egy hirtelen helyzetben leblokkol és semmit nem tesz"
    Komolyan úgy teszel, mintha ezeket én nem ismertem volna el a vita korábbi szakaszaiban és mutattam volna rá a probléma jó eséllyel korrigálható forrására. A leblokkolás esetén pl. a megfelelő gyakorlat, avagy a tanult reflexekhez szükséges minták hiánya.

    "Arról már nem is teszek említést hogy a suicid érzelmek kapcsán is lehetnek vétlen áldozatok"
    Nem értetted ezek szerint azt sem amit mondtam. Hogy vannak valóban hátrányosan ható érzelmek, amiket más időpillanatból viszünk magunkkal, pl. a szuiciditás is, meg vannak a pillanat szülötte, a megfelelő válaszreakció lebonyolítását segítő érzelmek.

    "Viszont a gépek szerinted mégis gonoszak"
    Visszakerestem, te használtad először a kifejezést, idézem: "leszűkíted a gépeket 'gonosz gépekre'".
    Na most akkor meg ki ad itt a másik szájába dolgokat?
    És ha már itt tartunk, én a "rossz" gépeket inkább csökevényesnek nevezném, avagy nem lát a saját orránál tovább.

    "Rendben, vázold kérlek mivel jutalmaznál ha nem gázolok halálra senkit, és főként mi ennek a jutalomnak az anyagi forrása?"
    Ezek szerint elolvasol egy-egy sort külön a mondanivalómból, belekötsz, majd olvasod tovább. Aztán az sem zavar, hogy a kérdéseidra a válaszaim már ott vannak előre kifejtve. Jó így vitázni.

    "Megalol. Évente van 14e baleset. Tehát majdhogynem mindenki másnak jár az 400 liter ingyen benya."
    Végigolvastad, amit írtam? Kezdő vezető eleve 3 évig nem kapná. Akinek EGÉSZ PÁLYAFUTÁSA során volt legalább 3 gyorshajtása vagy bármi hasonló fokú kihágása, soha többé nem kapná. Aki EGÉSZ PÁLYAFUTÁSA alatt 2x lekoccantott volna valaki mást a parkolóban, ugyanúgy soha többé nem kapná. Aki veszélyeztetett másokat (pl. a manapság gyakori büntetőfékezés), vagy személyi sérülést okozott akár egyszer is, az már helyből nem kapná. Meg egyébként lehetne azt is, hogy ha nem használod fel 1 hónapon belül, akkor buktad, nem görgethető tovább a keret. És természetesen nem álltam neki statisztikai meg költségvetési elemzéseket készíteni egy random fórumvita kedvéért, hanem mondtam számokat amik érzésre nagyjából kijöhetnek. Ha az lenne a munkám, hogy ilyen rendelkezéseket dolgozzak ki, akkor nyilván utánaszámolnék és finomhangolnám az egészet, de itt most mi elvekről vitázunk tudtommal és gyakorlati dolgokat pedig példaként hozunk fel.

    "vagy elfogadod, vagy elvonulsz és kizárod magad a szoftverek használatából."
    Páros lábbal kirúgnának, ha ezt mondanám az ügyfeleinknek és nem találnék minimum valami kreatív részmegoldást a problémájukra. Nem ritkán egyedi kiegészítő elektronikákat is készítünk, hogy beégetett firmware-ek hülyeségeit javítsuk, ha épp az tűnik a legkönnyebben járható útnak az adott helyzetben.

    10-ből egyébként jó ha 1 vevő ilyen válaszra (természetesen sokkal finomabban előadva). Úgy öthatoduk laikus, egyhatoduk valamennyire konyít is a dolgokhoz. És meg fogsz lepődni, de az az egy általában pont a leghozzáértőbbek közül szokott kikerülni, HA ÉS AMENNYIBEN nem kritikus mértékű a probléma.

    "Akkor kérek dolgozz fel 1000 képkockát ami a jármű 360 fokos környezetéből származik 1 másodperc alatt."
    Nem vagyok kaméleon, sem erdei szalonka, nem látok akkora szögben. De attól még ha ez evolúciós előny volna, a fajunkban kifejlődhetne ilyen látás, nincsenek fizikai akadályai.

    "Nem, éppen megerősítik, a mérnökök tanulnak a hibákból"
    Nocsak, nocsak, egyre kevesebbet hibáztak az emberek úgy 2017-ig? Nyilván ha nincs nagymellű elbizakodottság, akkor nincs ganyé mód összetákolt termék sem. És valóban, az elmúlt 50 év többé-kevésbé erről szólt. Én csak örülnék, ha ez a hozzáállás maradna. Problémám csak ott van, hogy pár éve úgy látom kezdünk kicsit, vagyis inkább nagyon hirtelen átesni a ló túlsó oldalára (CO hiszti, erőltetett villamosítás, hálózatba kötve már a hajszárító is, stb...). Hogy a hangsúly átkerült ezekre a mondvacsinált szempontokra a minőség és megbízhatóság helyett, hogy ezekre hivatkozva be akarunk tiltani egy csomó mindent, ami épp, hogy az elmúlt 1-2 évtizedben végre a kiforrottság csúcsára kezdett érni. Az önvezetéssel kapcsolatos aggályaim is pontosan e körül a semmiből jött nagymellű és csőlátású túlbuzgóság körül gyökereznek.

    "Jól láthatóan a vita tárgyát gerincét képező kellemtelen témákat skip-elted."
    Persze. Leírok nagy vonalak mentén egy komplex gondolatmenetet szemben a te elképzeléseid nagy vonalaival, amiben te találsz 1-1 vitatható apró részletet és azt kiragadva, más részletek számbavétele nélkül invalidálni próbálod az egész mondanivalómat. Ja és közben engem vádolsz ilyenekkel, holott én igyekszem kellőképp árnyalt, precíz állításokat tenni, ha 1-1 apróbb elemére reagálok a mondanivalódnak, mert azt esetleg túl szúrósan fogalmaztad meg az én szememben. És hát ugye a nagyok is azt mondják mindig, hogy a provokációknak nem szabad felülni.
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2022.05.01. 18:59:39