• t_robert
    #1
    A képek pontosan megmutatják a hiperszonikus utasszállítók korlátait. Azt hogy mibe bukot bele a Concorde és a TU-144-es is.
    A hiperszonikus repüléshez nagyon hegyes és karcsú gép kell. Ami azt jelenti, hogy kevés utast és csomagot lehet szállítani. Ráadásul a hiperszonikus repülés költsége magasabb. mert sokkal erősebb többet fogyasztó motorok kellenek hozzá. A nagy sebességből eredő meghibásodás mennyisége is nagyobb és nőveli a karbantartási igényeket is. Vagyis átlagosan jóval kevesebb utas közt kell megosztani a jóval magasabb költségeket, amitől ugrás szerüen emelkedik a jegyár. Ami csökkenti a potenciális utasszámot. Kevesen akarnak 6000 dolláro jegyárral átrepülni az oceánon, ha megtehetik pár órával hosszabb idő alatt mondjuk 500 dollárért. Ráadásul az elmúlt 40-50 évben csökkent az üzeleti útak potenciális lehetősége is. Üzleti felhasználásnál még elképzelhető, hogy valaki hajlandó kifizetni 6000 dollárt, hogy megspóroljon mondjuk 4 óra utat. Viszont ha ennyire számít az ifdeje akkor ott a lehetőség elintézni a dolgokat mondjuk egy videó konferenciával. Nem kell személyesen jelen lenni egy másik kontinensen egy szerződés aláírásához vagy létárgyalásához. A mai kommunikációs eszközök mellett elintézheti a dolgot 10 ezer kilométerről a saját irodájából. Vagyis csökken azon potenciális üzleti célból utazok száma, akik időspórolásból hajlandóak 10-szeres árat adni egy szuperszónikus repülésért.