• kvp
    #2
    Ez egy ertelmes elektromos pickup. Jo munkahoz is, igy nem kell az elektromos szerszamok szamara kulon generatort hurcolni, plusz ugyebar csaladi kirandulashoz is idealis. A backup power rendszert egyebkent Tesla (az eredeti Nikola Tesla) talalta ki anno, a sajat atalakitott elektromos autoja tudott ilyet.

    ps: Csak a rend kedveert nem vezetek nelkuli energiaatvitellel ment a kocsi, hanem sima aksikkal es egy Tesla altal kifejlesztett rontgen csoves inverter csomaggal az altala epitett AC motor meghajtasara. A csovekbol egyebkent epitett audio erositot is. Az csak kesobb derult ki, hogy ezek a meghajto csovek viszonylag eros rontgen sugarzast bocsatanak ki, amikor az egyik munkas a megerintesuk nelkul is megegett valamitol teszteles kozben. Szerencsere Tesla es Rontgen levelezese fennmaradt, ahol elmagyarazta Teslanak, hogy ezek a csovek nem csak fenyt bocsatanak ki mukodes kozben. (egy klasszikus hidegkatodos rontgen csobol nagyon jo elektroncsovet lehet kesziteni, mert a rontgensugarzas jo hatekonysaggal es gyorsan kepes ionizalni a tolto gazt, igy zarni a vezerelt aramkort) A szabadalom megmaradt es kesobb az 1930-as evekben Farnsworth es az RCA is epitett ilyen erosito csoveket, de nem lettek tul nepszeruek, mert kis energiaszinten tul zajos volt a jel. (a kis energiaju rontgen sugarzas igazabol senkit nem ertekelt, a csoves tv kepernyok is sugaroznak a mai napig)