• kvp
    #19
    "aztán vezetik be a km-alapú EV adót.."

    Mintha a kozuti arufuvarozasnal nem ez lenne mar most is. Ez foleg azoknak jo, akik keveset jarnak az autoval vagy azt jellemzoen nem kozuton teszik (lasd gazdak a trakorral, ipari es epitoipari gepek), mert nekik kvazi nem kellene kilometerdijat fizetni, mig most az uzemenyag miatt kell.

    "a hibrid még mindig értelmesebb kompromisszum."

    Max. falura. Varosi munkabajaros, bevasarlos autonak siman megeri a villany. Akinek kell nagyobb tavra is, az tud tartani ketfele autot. (vagy harmat, egy villanyos nagyobbat a ferjnek, egy kisebbet a felesegnek es egy jo nagy 6 fos platos benzines SUV-t nyaralashoz es a nagybevasarlasokhoz)

    Ehhez kepest persze itthon igazabol a kis villanyos munkaba jaros, a hibrid kisteherauto varosba szallitani es a falusi dizel barmi a harom realis platform.

    "MIndaddig, amíg valami lobbi hatására be nem tiltják a benzines (gázolajos) autókat, és marad a drága elektromos autó lassú tankolással, meg ki tudja mennyi Co2 kibocsátással."

    Mar kvazi kozel allunk hozza. Sok nyugati varosbol mar kitiltottak a dizeleket, egy ido utan ki lesznek a benzinesek is. A hibridek meg utannuk, mert semmi nem garantalja, hogy a benzines motor nem kapcsol be a varoshataron belul egy dugoban allva. Aztan aki varos kozelebe akar menni az vesz elektromos autot. Egyebkent a napelem az tenyleg draga, a paksi ejjeli aram meg mindig sokkal olcsobb. Ha valakinek van garazsa (es vagy a varosba jar be dolgozni vagy lakoparkban, esetleg sajat hazban lakik), annak sokkal olcsobb ejjelente tolteni az olcso arammal es ha napi 320 kilometer alatt marad a megtett ut, akkor az elektromos boven eleg. Kvazi tizedebol tankolhato mint a benzines, cegeskent meg afa mentes is (az auto es a toltese is). Ja es olyan helyen is lehet vele parkolni ahol benzinessel vagy csak penzert vagy sehogy. Ehhez jon majd meg a behajthat a belvarosba is elony. Falura, a szomszed varosig elmenni a tesco-ba persze nem eri meg. Kiveve ha oda-vissza megvan 320 kilometer alatt, mert akkor siman eleg az elektromos is, amit vagy paksi vagy sajat napelemes arammal is meg lehet tankolni. (vagy biogazzal mukodo generatorral, geotermikus energiaval vagy szellel, stb.) Na most kerdes hany ember van ma Magyarorszagon aki a munkaba jaras kozben naponta tobbet megy mint 320 km. (azert mondom ezt az erteket, mert itthon sima 240V-os otthoni "lassu" toltorol ennyit lehet napi 8 ora allasido alatt belenyomni egy atlagos elektromos kocsiba es akkor a legkisebb, legolcsobb Teslaban is marad mindig 20% tartalek kapacitas, amit eleg 1x feltolteni ha nem meritjuk minden nap csutkaig)

    A legtobb magyar igazo ember ennek a felet sem hasznalja ki, tehat napi 4 ora toltessel mindig tele lenne a kocsija. (vagy vehetne harmad akkora aksival kis kinai kocsit tized annyiert, ha az EU engedne a forgalmazasukat) Kb. majdnem mindenkinek lehetne sajat kocsija ami atlagos napi feladatokra eleg. Ha lesznek automata autok, akkor akar minden gyereknek is. Az iskolaig meg vissza eleg a legkisebb aksival szerelt, 1-2 fos, csomagter mentes is es akkor nem kell oket a szuloknek vinni. (felteve, hogy a suli kb. 40-50 kilometeren belul van)