• kvp
    #1
    Ez tortenik ha az autoipar is just in time delivery alapu gyartasra all at minden komponensnel. Tehat nem rendelnek elore semmibol, lekotott kapacitassal, hanem azt veszik ezekbol a szabvanyos alkatreszekbol ami a piacon van. Es ha egyszer eppen nincs a piacon semmi, akkor megall a gyartas. Az Apple hajlando elore lerendelni mindent, pontosan meghatarozva egy adott termekbol az adott termek teljes elettartalma alatt legyartando mennyiseget es elore berendel annyit mindenbol, amennyibol gyartani es szervizelni is tud. Mindezt neha tobb eltero gyartotol. (igy lesznek a beszallitok fuggvenyeben kisse elteroek az azonos termeknev alatt keszulo keszulekek)

    Probaltam kinyomozni, de csak a TSMC-t jeloltek meg mint erintett gyartot es oket az Apple kototte le. Az alternativ kinai gyartok meg valamiert nem hajlandoak a nyugati piacra szallitani amiota a nyugati chipekhez nem ferhetnek hozza. (nyugati piacnak szamitanak a kinaban levo kulfoldi autogyarak is, a sajat gyaraikban latszolag zavartalan a termeles)