• kvp
    #33
    "Ezer tonnányi üzemanyag az nem olcsó."

    A starship metannal megy. Azt lehet legkori szendioxidbol es vizbol is eloallitani, csak energia kell hozza (napfeny, szel vagy barmilyen megujulo). Jelenleg a spacex a kozeli foldgazterminalrol veszi az uzemanyagot, de a Marson ilyen nincs, tehat marad a szintetikus. Ha egyszer megepult az uzemanyag gyarto rendszer, akkor onnantol az uzemanyag mar szinte ingyen van.

    Megnezem es ha nem szamoltam el, akkor 1000 tonna LNG piaci aron kb. 115 ezer dollar. Na most ok a kitermeles helye mellett, a parti terminalnal vannak, tehat szallitasi koltseg csak a cseppofolyosito uzemtol a kilovoallasig van (kozuton). 115 ezer dollar / kiloves nem akkora koltseg. Foleg, hogy a falcon 9-be 200 ezer dollar a finomitott kerozin. Ha ez valamiert felmegy 1 millio / kilovesre, akkor is 100 utassal szamolva 10 ezer dollar / fo / kiloves lenne. Foldkoruli utantoltes eseten a duplaja, 20 ezer dollar lenne egy emberre. (marmint az uzemanyagkoltseg, a jelenlegi ar kozel 10x-esevel szamolva) Ez filleres a jelenlegi palyaraallitasi kiadasokhoz kepest. Gyakorlatilag barki aki megengedhet maganak egy 2-3 ezer dollaros tengeri hajoutat megengedhetne maganak egy holdkoruli utat is.