• repvez
    #6
    Nem azt mondom, hogy nem kell adatbázis, de a központi adatbázis, sose lesz mindig naprakész és a poros utakrol vagy magánutakról nem biztos, hogy navigálható hálozatba is bekerül, de a kocsinak ott is el kellene találnia.

    Mint irtam, nem azzal van a baj, hogy sok érzékelö van amire támaszkodhatunk, hanem azzal, hogy amikor kell, pont akkor nem lehet a legtöbbet használni.
    Télen ködben havas utón éjszaka egy alsóbbrendö uton ahol nincs felfestés, kb csak a füldradarod marad a többi érzékelö kilöve, és ha nincs az adatbázis naprakész az utfelujitásokrol akkor a kocsi megáll és nem megy sehova, vagy belevezet a munkagödörbe, mert egy honapja még jó volt az ut.

    Nemrég történt, hogy GPS-el akartam menni egy nem is olyan eldugott helyen és az ujonnan átadott elkerülö nem vont benne az adatbázisban ami kb már 1 éve használatban volt, igy a GPS csak z ures szántóföldön mutatta a poziciomat.


    Jó lenne a szenzórfuzio, de egy olyan AI-val ami képes olyan döntéseket hozni, ami az adott pillanatra vonatklozik és nem a központi adatbázisra hagyatkozik. ezért mondtam, hogy egy olyan kell mint a mostani ember, aki képbe van, hogy most hol van és hogyan jut el a céljához. egy olyan rendszer kell ami egy esetleges hálozati probléma esetén se okoz káoszt az utakon. egy offline rendszer kell

    De ezen nem segit az sem, hogy ahány gyártó és ahány cég annyi féle megoldás. egy Google maps és egy Bing here , térkép is teljesen más , csak ugy mint ha egy waze vagy más GPS progit használnál. máshogy tervezi az utat más más utak vannak meg neki.

    És mégcsak azt sem mondhatjuk, hogy naprakésszen lehet tartani, mert még egy garanciális autonál sem ingyenes se nem gyakori a térképek frissitése, föleg egy használt autónál .


    Ezért nem csak az autókba de az utak mentén is kellene lennie szenzoroknak, amik tájékoztatjhák a kocsit a várható dolgokrol.
    Akár egy kereszteződésbe elhelyezett hkamera vagy radar tudja jelezni, hogy várható e autó a kereszteződésbe vagy gyalogos.
    Vagy az utakba épitett szenzor ami a segiti a kocsit pozicionálni vagy beazonositani, hogy melyik sávban van.