• And37
    #5
    "nem értem a fejlesztőket, hogy miért olyan irányba indulnak el az önvezetéssel, hogy egy központi adatbázisosba tárolt információ kell az autónak, hogy tájékozódni tudjon. vagy olyan ami ha megváltozik akkor megáll a tudománya. "

    Ez így túl általános problémafelvetés. Nyilván kellenek a helyben szerzett ismeretek, ami alapján kitalálja, hol van. És nyilván kell valami közös tudás, ami alapján kitalálja, onnan hogyan jut bizonyos helyre. Hogy ez most a fedélzeti számítógépben tárolt infó vagy online elérhető adatbázis, az technikai részletkérdés, egyelőre nem ez a legnagyobb rákfenéje a rendszernek.

    "ÉS lássuk be nem is nagyon elvárható, hogy a legkisebb eldugott porfészekre vezető utrol legyen adat. "

    De. Ha most neked annyit nyögnék, Dorozsmán a Tóth János dűlőbe kellene elnavigálnod, tuti a gugli mapet vagy valamelyik hasonlót kapnád elő, és nem egy Magyarország-térképet (ha csak nem helyi vagy). Miért? Mert az aktuális fejlettségi szinten ez a leghatékonyabb. Ötven év múlva az agyi implantod lekérdezés nélkül tudni fogja a világ összes rejtett kis zugát, és akkor fel sem merül majd a kérdés, hogy miért központi adatbázis. (Vagy sem, de ez már filozófia.)
    És ha oda kell jutnod, és az egyik megoldással széttárod a kezed, a másikkal meg megoldod a feladatot, akkor nyilván a másodikat fogod tudni eladni. (Gondolom itt a részletes útviszonyokra gondolsz amúgy, de az hasonló: pl. ha 10 tonnás kamion vezetője teszi fel a kérdést, arra már a guglimap se ad választ, hogy teszem azt az átvezető 5m széles híd elbírja-e, vagy majd tolatnia kell fél kilométert.)

    "Ez a füld alá radarozás megint csak időpocékolás mert egy csötörés vagy utkarbantartás után , lehet frissiteni az adatbázist, ennél még a GPS is jobb, mert ott ha a nyomvonal nem változik akkor bármit csinálhatnak az uttal meg tudja mutatni, hogy merre van a cél."

    Ha leszakadt a hó, és egy bénán betanított AI-től várjuk el hogy navigáljon (az emberiség legképzettebb részéből rengetegen ezzel foglalkoznak évek óta, ennyire futja egyelőre), az a minimum hogy az összes lehetséges mankót a kezébe nyomjuk, hogy lehetőleg ne az árokba pottyant, épp félig hóba temetett óvodásra rántsa csúszós úton a kormányt, mikor szemből egy motoros megcsúszik, és az út széle meg az árok kezdete történetesen egyáltalán nem látszik a hótól.

    Szerintem érdemes minél többféle technológiát kipróbálni és kihasználni, mert ha a pl. a műholdakat kilövi egy napkitörés, az a talajszerkezetben nem sok változást okoz. Míg pl. magas épületek között a GPS 5-10 méter hibát simán begyűjt, ha friss térképpel a GPS infót kiegészítve a csatornafedők és egyebek alapján elég pontosan (mondjuk 10 cm pontossággal) meg tudják mondani, hogy hol vagy, és így mondjuk nagyon havas úton is tudná tartani a sávot az autód anélkül, hogy látszanának a felfestések, annak van előnye.
    Egy normálisan megcsinált rendszert fel lehet rá készíteni, hogy ha az előző 100 méteren teljesen jó volt a térkép, akkor egy 5 méteres eltérés esetén a többi rendszerre támaszkodjon, és jelentse a központnak a diffit.

    Hogy a gyakorlatban ez a technológia beválik-e, azt majd az idő eldönti. Ugyanúgy, mint azt is, hogy az autonóm járművek elterjednek-e belátható időn belül a normál forgalomban, vagy sem.