• NEXUS6
    #14
    Rendszerszemlélettel megközelítve a dolgokat, az önvezetés fejlesztése egy olyan, szinte hiába való küzdelemnek tűnik, ami úgy próbál egy olyan, az emberi vezetők számára kitalált környezetben mesterséges intelligenciát használni, hogy ezzel biztosítsa az egyre magasabb szinten elvárt kényelem és biztonság egymásnak ellentmondó követelményeit is.

    Eközben létezik a feltett kérdésekre, igényekre egy sokkal egyszerűbb módon megvalósítható és akár magas szinten automatizálható rendszer is. Úgy hívják, tömegközlekedés.

    A fenti gondolatnak, az önvezetésnek a legdúrvább vadhajtása a magas költségek miatt közösségi, megosztásos alapon üzemeltetett önvezető autók rendszere, amely még az individualizációra való igényt is negligálja, ami az egyedi, szállítási szempontból célszerűtlen, kiskapacitású saját autók létét indokolná. Kb annyira értelmes, mintha a buszon lehetne egy saját bérelhető helyed, ami csak neked van fenntartva, oda más nem ülhetne. XD

    A közúti közlekedés sajátja, hogy a vezető, az emberi vezető fontos eleme a biztonságnak. Nem kiiktatható, munkája, felelőssége csak addig csökkenthető, amíg az a biztonságot jelentősen nem veszélyezteti. Ilyen általános nézőpontból a teljesen önvezető és teljesen felelős emberi vezető nélküli (5. szintű) jármű egy fából vaskarika, egy olyan dolog, amit lehet közelíteni, de soha nem lehet elérni.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2020.09.25. 02:19:29