#221
"Én úgy vélem a parkolódíj, parkolóhely limitáció már szignifikánsan forgalom csökkentő hatású tud lenni, de a tranzit forgalom helye sem a belváros, erre én nem látok jobb módszert. "
És ezzel mit érsz el? A légszennyezés 10%-ának 10%-os csökkentését ? Szuper, azzal 9% lesz
Miért nem a lényeggel foglalkozol ?
50-60%-ot ad a légszennyezésbe a lakossági fűtés. Annak 10%-os csökkentésével 5-6x annyi szennyező anyag nem kerül a levegőbe. Azaz 600%-al jobban csökken a légszennyezés, mint autók esetén ! És még kivitelezni is olcsóbb.
"Persze ha van jobb öltelted a légszennyezeés csökkentésére, akkor ne tartsd magadban."
Idézném az utolsó hozzászólót: "végtelenül egyszerű, nézd meg az időképes szmog térképet. most 39%-ot látok a BELVÁROSRA dugókban ! van lementett képem direkt, téli napokról, éjjelről !!!! tehát, amikor alig jár kocsi (éjfél-1 körül) akkor putnok körül olyan 400-500%-os érték is volt ! a belvárosra és főleg buda felé 170-200% körüli is volt ! amikor alig jártak kocsik…ki lehet számolni, ha rengeteg kocsival 10-39%os értékek vannak, és kocsi nélkül 170-200%-os akkor mi is a probléma és hányszorosa a fűtés miatti szennyezés."
"Azon hogy mi miért nem jó azon lehet hőzöngeni, de jó lenne felmutatni valami megoldást is."
Megtettem. https://sg.hu/forum/uzenet/1289995014/1261 "A szénnel való fűtés leváltásában a legnagyobb lehetőség ... hát pont a napelemek."
És jelentkezett is SZUsszan fórumtárs, aki még csak nem is az extra energia hatékony hőszivattyú (2,5-3 SCOP azaz 1 kW árammal 2,5-3 kW-nyi meleget állít elő ... 300%-os hatásfok !), vagy az über hatékony légkondit (4+ SCOP) használ ... szimpla fűtőtestet (1 SCOP):
"így is-úgy is 0 közeli a villanyszámlánk az éves leolvasásnál 5 kw-os napelem rendszerrel."