• mrzed001
    #197
    "A dugódíj nyilván nem a hivatalos forma, csak a sajtó kapta fel/találta k. Behajtási díj a neve."
    Látod, ezért kell a precíz név. Behajtási díjat pedig a be-hajtásért fizetsz ... azaz ha bent hagyod a kocsit 1x kellett fizetned.

    "Azon az úton ahol nőt a díj ott csökkent a forgalom, ahol csökkent a díj ott pedig értelemszerűen nőtt."
    Valójában ... nem. Minden úton nőtt a forgalom. Az emberek itt is elkönyvelték, hogy adó ... kifizették, és utána szabad a pálya. És tömegek akik eddig kerülték, most örömmel használják. Bevallom ismeretségi körömbe egy emberről nem tudok aki ne venné folyamatosan pest megyeit. Még ha 14-16 kerben lakik (azaz M0-on belül), akkor is. Cserébe ha pl Szigetszentmiklósról jön haza, akkor nem Csepelen át teszi, hanem körbe M0 (amit megye matrica előtt sose tett, bár megtehette volna ... de ha már fizettem érte elv ugye)

    "ez azt jelenti hogy az árat(amit folyamatosan emelnek) azon szint körül tartják ahol maximális közeli a kihasználtság"
    Nem. Ez azt jelenti, hogy akárhogy emeled (amíg nem mész át őrültbe), az emberek egyszerűen be fogják fizetni és kész.
    +10%? Észre se veszik. +20%? Morognak, de tejelnek. Extra üres parkolóhelyek: 0%

    "az autók száma(kereslet) emelkedése már elfogyasztotta volna azt a +10%-ot ami szerinted 10 éve is megvolt."
    Éppen hogy azt írom, hogy most is 10-5% alatti a szabad helyek száma. 10 éve is ennyi volt. Semmi sem változott.
    Sőt, a FRISSEN bevezetett, pl zuglói paneleknél ugyanez a helyzet. Hely ... az nincs. Mindenki fizet mint a katonatiszt.
    Páran csalnak és kintebb parkolnak, majd trolival be. Annyira nem sokan, hogy ott tele lennének a parkolók.

    "Legyen 10 eFt 1 óra parkolás. Szerinted ugyanannyian állnának ott,"
    Igen. Ez ilyen egyszerű. Az okait már 3x leírtam.
    Volt pár éve hír, hogy egyik város totál ingyenessé tette a parkolást. Nem, nem omlott össze semmi. Minden ugyanaz maradt.

    Viszont, ha már filozofálunk, nem találod érdekesnek hogy a liberálisok (akik a szabadság szószólói kellene legyenek) azok, akik diktátumokkal (autós szívatással és erőszakos "fasiszta" módszerekkel) erőltetik rá akaratukat a lakosságra?
    Nem megkérdezik: Akarsz parkolódíjat? Akarsz behajtási díjat? Akarsz kerékpársávot egy autós sáv helyett a város több főútján?
    Hanem kijelentik, hogy most pedig ez lesz és khusss. Se vita, se (nép)szavazás, se szakmai értekezlet ...
    Ezt hívják úgy, hogy szélsőbalos azaz liberáldiktatúra.
    Láttuk példáját orosz, kína, é-kórea ... sőt 50 éven át idehaza is.
    Nem sok jóra vezet, ha úgy vágtázol hogy közben elereszted a gyeplőt.