• mrzed001
    #195
    Nagyon OFF-ba mentünk át, már tovább nem ragoznám :)

    "A kettő jelenleg közel ugyanaz. A dugó önmagában nem okoz légúti panaszokat"
    Akkor nem dugódíj, hanem légszennyezettségi/légszennyezési díj. Ha 100.000 dízelt lecserélsz 100.000 EV-re, akkor dugó pontosan ugyanakkora lesz. Csak a levegő lesz tisztább.
    Ezért nem szabad pongyolán fogalmazni és fellengzős általános elnevezéseket adni.


    "Tehát nyugodtan elfogadhatod azt a tényt hogy az útdíj(növelése) generálisan forgalomcsökkentő hatású."
    Én inkább úgy mondanám, hogy egyszerre volt útdíj csökkentés (éves matricáról) és útdíj növelés (hisz eddig ingyenes igen fontos utak is fizetősek lettek, mint M0 részei, autópálya bevezető szakaszok)
    Egyszerre mézesmadzag és ostor.
    Azzal hogy rákényszerítették az autósokat a megye matricára. Közben fel is bátorították őket, hogy mellette az eddig nekik megfizethetetlen utakat is használják (eddig pl az 5-ösön a dugóban állt, most már M5 jön be Bp-re ... többen és gyorsabban).
    Végeredményben pedig több autós fizet, többet, és többen használják az autópályákat ... azaz a útdíj bevezetése növelte a forgalmukat :D
    Na de ez a dilemma majd a legutolsó részben fog kiteljesedni ...


    " az autópark nagysága kisebb volt évtizedes időtávban"
    Kiváló, imádom a számokat és tényeket :) Plusz pont mert kikerested és linkelted adatokat. Ezt szeretem :)
    Tehát Bp-i autók száma 19%, Pest megyei autók száma 35%-al nőtt.
    És bár az agglomerációból igen sokan járnak be Bp-re dolgozni, azért valljuk be, NEM MINDENKI !
    Szépen is nézne ki, ha csak pesten lenne iskola, óvoda, közüzem, bolt, ...
    Ráadásul Pest megyének vannak olyan messzi részei is mint Abony-Cegléd, ahonnan meg Szolnokra járnak be az emberek (és nem BP).
    Szóval (ez magánvélemény) szerintem a pestre bejáró megyeiek aránya kevesebb, mint a pesti 19%-ban nőtt.
    Ja azt észrevetted, hogy BP-en mennyivel több autó van (+20%), mint rajta kívül a teljes megyében ? (érdekesség)
    Csak mert volt itt korábban penészke a "pióca agglomer"-rel dobálózva aki kiszorítja a Bp-i autós tömegközlekedőt

    Mindegy.
    Kerekítsünk, mondjuk (össz pest + fél megye) 780.000 autóról 970.000-re nőtt
    És manapság már jócskán több akinek van kettő: egy városi (hibrid, EV) + egy dízel/benya vidékre/nagy távra. Szóval ez még elég durván túltolja a számokat (magyarán nem egy őrületes autószám robbanás volt).

    Ennek ellenére ha visszatekintek elmúlt 5-10-20 évre, fixen ugyanannyi volt a parkolók foglaltsága (vadászni kell a helyre, 90-95% feletti foglaltság).

    És itt jön a korábban említett csattanó ...
    ... a megdrágult utcai parkolással a plázákban extra drágán parkolók száma durván NŐTT.
    Azaz már nem csak az utcák vannak dugig, de már a plázákban is vadászni kell a parkolókra.
    Miért? A parkolódíj is "csak" egy adó. Az emberek (köpnek egyet a helyi góré illegálisan kiragasztott választási plakátjára), befizetik, majd elsétálnak. "Valahova le kell tenni azt a r-hadt kocsit !" felkiáltással.
    A plázák telítettsége pedig: És ha már fizetni kell, legalább kapjak is érte valamit, mint ŐRZÖTT parkoló.

    Végeredmény: megduplázhatod a parkolódíjakat, az se hozna 5%-ot meghaladó extra üres parkoló kapacitást.