• defiant9
    #193
    "Ennyi ... minden más rizsa."
    Nem a tényeket vitatom hanem a végkonklúziód, ami hibás. Az útdíj amiről itt beszélsz(országos helyett megyei matrica) az valójában útdíj csökkentés, és az árcsökkentés pedig értelemszerűen növeli a forgalmat, ha egészen 0-ig csökkentették volna akkor még nagyobb lenne a forgalom.
    Tehát nyugodtan elfogadhatod azt a tényt hogy az útdíj(növelése) generálisan forgalomcsökkentő hatású.

    "Dugó csökkentésére, vagy légszennyezettség csökkentésére. A kettő közel sem ugyanaz, lásd EV-kkel is lehet dugót csinálni."
    A kettő jelenleg közel ugyanaz. A dugó önmagában nem okoz légúti panaszokat, csak a belső égésű motorok, elsősorban a dízeleké, ezek kiszorítása a cél, az EV-ket pedig kedvezménnyel ’csábítják’, pl. ingyen parkolás.

    "Nem tudom te milyen Budapesten jártál, de én továbbra is ha be megyek Hungárián belülre, akkor ugyanúgy vadásznom kell a parkolóhelyet"
    Ugyanúgy szót használsz, de ismeretlen a bázisa, az autópark nagysága kisebb volt évtizedes időtávban ez a motorizáció hatása, ismét egy alapvető adatot hagysz ki a képletből, és így ismét hibás következtetést vonsz le. Ha azt szeretnéd hogy mindig legyen 20% üres parkolóhely üres az is megoldható, árat kell emeleni és lesz olyan pont ahol a kívánt üres helyek száma előáll. Valóban ez lenne szerinted a kívánatos állapot? Ha ingyenes lenne a parkolás akkor kb. zéró közeli esélyed lenne megállni a belvárosban, ez most közel sem annyi, max. nem door2door, és gyalogolsz még egy kicsit. Az árrugalamasság egy általános közgazdasági mechanizmus, hiába próbálod meg tagadni a meglétét ezen a piacon.