• t_robert
    #18
    szerintem is téved Bill fiú. már megint egy statikus állapotból indul ki vagyis azt vetíti a jövőbe amit most lát. miközben a dolgok folyamatosan fejlődnek. Elég belegondolni az elemek fejlődésébe. Milyen volt egy tipikus tölthető elem paraméterei mondjuk a 2000-es évek elején. Mondjuk metál-hidrid telepek voltak. a tipikus ceruza elem méretű telep adatai nagyjából 600-800 mAh volt a kapacítás, amit 1,2 volton müködött. Ma egy jobb nagyjából ceruza elem méretű aksi valami litium polimer telep 3,6-3,7 volt-on müködik. simán tud 2-3000 mAh-t(a ajobbak akár a 4-5000-et is. ami azt jelenti, hogy ma egy ceruza elem méretű telepbe képesek vagyunk a 10-20-szoros energiát betárolni.
    A mai elektromos autók telepeinek energia sűrűsége valahol a 0,16-0,23 közt van. Ami azt jelenti, hogy az energia tároló 1 kg tömegére úgy 0,16-0,23 KW/h betárolt energia jut. Miközben már 3 éve azt irták a tudományos cikkek, hogy egy éve alatt a laborokban kisérletezés alatt áló energiatárolók enegia sürüsége 0,72-ről felment 0,76-os sürüségre. Ez 3 éve volt ma már lehet, hogy 0,85 körül is lehetnek. Persze, hogy ezen technikák mikor leszen piaci termékek és mennyiért azt nem tudjuk. vagy hogy ezen technikákból melyik terjedhet el. még nem tudjuk. Ma egy 100 Kw/h kapacitású tárolós Tesla nagyjából képes elmenni 450-480 Km-et egy töltéssel. Ehhez úgy 750-800 Kg tömegű aksi van beépítve az alvázba... Ha holnap használható termékké válnának a kisérlteri aksik. Az nagyjából 4-szere kapacitás növekedést jelenten. vagyis elmehetne 400 kg tömegű tárolóval mondjuk 800 Km-et egy töltéssel a kocsi. Szóval nagy baromság kategórikusan megbecsülni a jővőt, miközben minden fejlődik. Bár tudjuk 640 KB RAMnak mindenre elégnek kell lenni. :)Valaki mondott ilyet. Ezen üzenetet egy 16 GB RAM-ot használó számítógépen írom. Melybe 7 TB körüli háttértároló van beépítve. A gép CPU-nak teljesitménye úgy 500 ezerszer, annyi, mint a mondás kori gépek teljesítménye volt. :)
    Vagy eszembe jut a klasszikus történet a 19. századi Londonról. brit tudosok megállapították valamikor az 1860-as években. Hogy ha a város forgalma ugyan abban az ütemben növekszik 50 év múlva is , akkor az ahhoz használt lóval annyit fognak szarni naponta, hogy esténként térdig érő lószart kell eltakrítani az utcákról. Na ja mára már 10 méteres lenne a szar naponta... apróbb gond, hogy nincsenek is lovak már 100 éve igaziból a közlekedésben. Persze ma egészen mások a gondjaink a közlekedéssel. Minden esetre baromsák egy mai statikus állapotot rávetiteni a jővőre, mikor még 5 év múlvára is nehezen tudjuk mi lesz. :)