Microsoft Flight Simulator 2020
  • nibron
    #505
    Az msfs kábé ugyanazt várja el mint a p3d. Viszont ez szim már sokkal jobban van skálázva, ezért a CPU már sokkal simábban dolgozik mint a többinél. Ahogy nézegetem a MainThread még mindig túl van terhelve, de szemmel látható a különbség. Viszont ezért is igaz még mindig, hogy frekvenciában a legnagyobb CPU-t kell választani, minél rugalmasabban turbózható alaplappal. A magok száma tulajdonképpen csak a második szempont lehet, de azért legyen bőven. A CPU szempontjából értelemszerűen nagyon fontos még a memória sebessége.

    VGA-nak szerintem elég a 1080ti. Itt a pénztárca dönti el, hogy melyik legyen (1070-*oség). Bár mostanában elég sokat gondolkodom, hogy 2db 2070-es SLI-ben tökéletes választás lenne. Viszont a GPU-t össze kell hangolni a CPU-al. Úgy ideális, hogy a GPU ne legyen 100%-on, amikor a CPU teljesen ki van terhelve (nem százalékosan, hanem a villamos teljesítményre értve (áramkorlát közelében legyen)). Természetesen olyan tesztfunkcióval ami a GPU és CPU számításokat teszteli. Választáskor oda kell figyelni arra, hogy lapkán belül is vannak elég nagy különbségek, mindenképpen valamelyik "prémium" gyártót kell választani, valamint meg kell nézni, hogy mennyire skálázható/turbózható a kártya.
    Én mindig úgy választok, hogy először kiválasztom a VGA kártyát és CPU-t, majd ehhez a kettőhöz veszem meg a lehető legpasszosabb (árérték/teljesítmény) alaplapot (szigorúan attól a gyártótól mint a VGA-t). Az alaplapnál figyelni kell még, hogy milyen memória típusok jók bele. Ha olyan procit választottunk ami támogatja a quad channelt, akkor mindenképpen azt, mert a quad brutális különbséget hoz a dual-hoz képest. Viszont ilyenkor oda kell figyelni a CPU frekvenciájára, mert mint előbb írtam, még mindig a legfontosabb tényező.

    Jelenleg a CPU-GPU terhelésben nagyon sokat számít, hogy a felhőknél a high vagy az ultra van kiválasztva. A két beállítás között látványra nem igazán észleltem különbséget, de sebességben annál többet.