• t_robert
    #2
    Az adatok és a kép alapján látszik, hogy ugyan azokat a hibákat hordozza, mint a Concord is. Nagy sebesség, drága gép, drága üzemelés kevés férőhely nem gazdaságos. gazdasági csöd. Kevés olyan utas van, aki hajlandó kifizetni 3-4-szeres árat azért, hogy pár órával előbb odaérjen valahová. ezek leginkább az üzleti utak esetében elképzelhető. Ráadásul felmerül egy olyan hátrány, ami a Concordok idejében még nem létezett. Egy olyan üzletember, aki mondjuk képes kifizetni azért 3000 dollárt, hogy mondjuk 3 óra alatt repüljön átt az USA-ból Európába 8 óra helyet. Vagyis megéri neki plusz 2000 dollár 5 óra megsporolását, az ma már simán intézheti a dolgait hatékonyan elektronikusan. video konferenciában tárgyalhat, digitálisan hitelesítve elektronikusan ír alá. vagyis egyre kevesebb az ok, hogy fizikai valójában is átrepüljön egy másik kontinensre és eltoljon 2-3 napot. Vagyis erősen csökken a jelentősége a fizikai utazásnak, ami csökkenti a potenciális fizetőképes keresletet. Ráadásul a világ járvány se tesz jót a hosszútávú üzleti utaknak. Még inkább arra hat, hogy a saját irodájából intézze a dologt elektronikusan. Szóval nem látom biztosnak egy szuperszonikus vagy hiperszonikus utasszállító gazdasági hátterét. Eddig se azzért nem épült ilyen gép, mert ne volnánk képesek jobbat építeni mint a Concord vagy a TU-144 volt. Egyszerűen nem éri meg gazdaságilag. Ma a trend nagyobb méretű, fajlagosan alacsonyabb mükődésű költségű környezetbarátabb gépek fele haladunk.