• t_robert
    #20
    Speciel a TU-144 nyilván xarabb volt, mint egy Concorde, de esetében a hajtóművek két nagyjavítás közbeni repülési ideje átlagosan 50 óra volt.
    A Concorde esetében nem találtam adatot.... De nem hiszem, hogy alapvetően 2-3 szoros üzemidőnél több volt a két nagyjavítás közti időtartam.
    Például a MIG-29 RD-33-as hajtóműnek az üzem ideje két ipari nagyjavítás közt (mikor hangárba tették és napokig szerelve szétszedték a teljes hajtóművet. 350 óra üzemidő volt.
    az normál utasszállítógépek esetében átlagosan 200-400 út után javítani kell a hajtóművet. Vagyis fizikailag teljesen leszedik a hajtóművet(1-2 nap majd feltesznek helyette egy már szervizelt hajtóművet. újabb 1-2 nap vagyis kiesik a gép úgy 2-4 napra. A leszerelt hajtóműveket meg elviszik a gyárba javításra ellenőrzésre, alkatrész cserékre. úgy 50-60 nap. A szuperszonikus gépek hajtóművének sokkal nagyobb a terhelése és kisebb az élettartalma. Nem utolsó sorban az után égő miatt. Mind a Concorde, mind a TU-144-es használt után égőt. Az zabálja a hajtóművet. katonai gépek esetében a költségek másodlagosak, hiszen a adófizetők fedezik, de magán légitársaságnál marhára nem mindegyek a költségek.