• defiant9
    #40
    Felteszem újra a kérdést, próbálj meg válaszolni rá:
    "Tehát akkor TV kijelzőjénél nincs is igényed a javíthatóságra, de kocsiban lévő panelnél már igen?"

    "Jó akkor mutass másik önvezető autót a jelenlegi piacról."
    Ja hogy te eddig a semmiről beszéltél, most hogy sarokba szorultál pedig abba menekülsz hogy tulajdonképpen nem is létezik a vita alapja ameddig nincs kerekedelmi forgalomban ilyen jármű. Erre miért csak most jösz rá, min vitáztál eddig? Szánalmas taktika.

    "Még csak köszönőviszonyban sincsenek egymással a fejlesztési költségek"
    OK. Szerinted hány programozó mennyi munkájára van szükség egy ilyen szoftver létrehozásához?
    A Waymo kapcsán, aki egy nagy szereplő annyi tudható hogy SW/HW mérnökből 610-et alkalmaznak, ez nincs bontva. Legyen 305 SW fejlesztő. Fejlesszenek 10 évig, elején nyilván kevesebben voltak, egy videójáték(ami tisztán SW, nincs HW komponens) egy részét is fejlesztheti 100 ember több éven keresztül, és megengedtem hogy több része legyen(Final Fantasy kapcsán 16-nál tartunk), illetve egy nagyságrendi eltérést a két szám közt. A te állításod annyi hogy köszönöviszonyban sincs, ezt nem tudni mit jelent de vélhetően >2 nagyságrendi különbséget, ha az 1 nem volt elég.

    "ha árérzékeny az a szegmens ahova a verdát pozicionálják"
    Továbbra sem vagy képes felfogni hogy szabadságot vásárolnak az emberek, te csak szemellenzősen azt látod hogy A-ból B-be hogyan lehet legoclsóbban eljutni, persze Dacia Logan-al úgy hogy végig markolod a kormányt. Kis sarkos közgazdaságtan: tegyük fel 8 óra a munkaidőd és 80e $ a fizetésed mint sales manager(ez nem kirívó) és 1 órányira laksz a munkahelyedtől. Ha a komrány markolása helyett dolgozol akkor 2óra, azaz évi 20e$-ot ér neked az önvezetés által adott idő. A Tesla 8000$-t kér a full self driving opcióért, tehát már egy év alatt ésszerű befektetés lehet, ezért is életképes az üzelti modell, anélkül is hogy a tevehajcsár piaccal számolniuk kellene. Az hogy a jövőben mennyit kérnek egy ilyen SW-ért leginkább a termék jósága és a piaci vereseny dönti el, de a patchelgetés már jóval kevésbé égeti a pénzt(van mozgástér az árversenyben)

    "Elektromos kocsi nem egyenlő az önvezetéssel."
    Ne mond, tényleg? Még jó hogy traktora a világ 85%-ának van évtizedek óta magunk bütykölgetjük. Lol. Én tartom hogy az önvezetés számára sem irreális az a piaci részsedés ami elektromos járgányok számára, erre van egybecsengő ellemzői szám is, ami persze ugyanúgy egy tipp, de tőled még ennyire sem fussa, csak a merev elutasítás.