• mrzed001
    #30
    "A fő ok a pénz, az ár-érték arány. 25 millióért sokaknak messze az ingerköszöbük felett van, az "elektro suhanás" feeling ennyit nem ér nekik."
    Sajnos én nem így látom.
    Vannak ismerőseim, zsír új luxus járgányt vesznek (BMW, Merci). Az osztrákokról meg ne is beszéljünk, akik totál német luxus autó mániásak. És büszkék is rá (ossssstobaaaaa)

    Viszont vannak ismerőseim akik már elindultak az úton és új hibridet vesznek (Rav4, RX450h, NX300h).
    Ők már belekóstoltak az elektromos hajtásba, ők már nem zárkóznak el tőle hogy következő kocsijuk akár tisztán elektromos legyen vagy töltős hibrid.

    És alig pár ismerősöm, aki EV-t vett, kis városugrót. (OK 1 Teslást is ismerek, de csak barát-barátja)


    "Ahol a sok vízerőmű miatt gyakran fillérekért van az áram"
    Itt se drága ám. Valami 39Ft/kWh ... ezzel kb 1,5L/100 km fogyasztás jön ki benyára átszámolva.
    A gáz az, hogy a Teslán kívül a többi töltő (az államilag kiépített is) Kva drága. 80-100 Ft.


    És amíg a köztéri töltés nincs megoldva, amíg ennyire drága ... addig tényleg a béka sgge alatt lesz az EV penetráció.

    USA szinten Tesla nem tud annyit termelni, hogy ne fogyna azonnal el (de már legalább nincsenek 6-8 hónapos várakozások)
    CyberTruck-ra 3 nap alatt valami 45.000 előrendelés érkezett. Utoljára néztem már túl voltak 70.000-en.

    A kamionosok már tűkön ülve várják a Tesla Semi Truck piacra dobását (üzemi teszteket csinál velük Tesla, rendszeresen vannak videók ahogy autósok lekapják azokat út közben)