banner
  • Riddick21
    #185
    Mit jelent ez, hogy az Origins és az Odyssey "egy kaptafa"? Hiszen néhány év eltéréssel bemutatott részei ugyanazon sorozatnak, mégis milyennek kéne lenniük? Ez egy nem először megújuló sorozatnál egy teljesen jó irány: ha mondjuk trilógiánként újragondolják a koncepciót, az talán a legjobb, amit tehetnek. Így itt van most három játék, amik az alapjaikat tekintve megegyeznek, tehát akinek ez bejön (milliónyi játékos, szóval a koncepció jó), az jó eséllyel, csalódás nélkül beruházhat rájuk. Aztán három rész után jöhet valami új, valami más, ami már jobban különbözik. így akinek ez nem jön be, az is kaphat még valamit az AC franchise-tól, akinek meg igen, az reménykedhet benne, hogy a változás is jól fog állni majd a sorozatnak.

    Mégis hogyan kéne ennek működnie? Akarná a halál játékonként (tehát kétévente) újratanulni ugyanazt a címet, csak tökéletesítsék szépen a saját formulájukat, így fog kiforrni az egész. Az Origins fasza volt, az Odyssey néhány területen jobb, másokban gyengébb, így most a Valhallának van esélye minden területen felfejlődni az elődökhöz képest. Aztán az itt szerzett tapasztalatokkal a következő részt már elvihetik más irányba, ha úgy látják jónak, mert mondjuk negyedik vagy ötödik alkalomra már tényleg értelmetlen valamit eladni, még ha nem is tök ugyanaz.

    Nem vagyok egy UBISoft fan, nem őket gondolom a játékipar csúcsának, de azért megbízható minőséget szállítanak. A Division mindkét részében van legalább 80-100 órám, azok is eszméletlen jó játékok a maguk műfajában, ahogy pl. a Wildlands is elképesztően szórakoztató volt. Hogy hibátlan-e? Dehogy, voltak rohadt idegesítő dolgai, és ezek a játékok persze elmaradnak egy RDR2 vagy egy (az új) God War nyújtotta élményekhez, de több tucatnyi órára adnak minőségi, jól kitalált szórakozást, megbízható támogatással. Ami szar, abban lehet bízni, hogy majd kijavítják, szóval ha valakinek az alapok bejönnek, nagyon nem lőhet mellé. Igen, én is rühelltem és szarrá untam a Far Cry 5-öt és a Breakpoint is tré lett (bár valamit csiszoltak rajta, de nem játszottam vele), de ebből lehet tudni, hogy a következő részekre majd tanulnak a hibákból és kiszolgálják a rajongói igényeket. Mert ez egy ilyen cég: van egy ötletük, felfejlesztik, bedobják a játékosok elé, mi szerejtük/utáljuk, elmondjuk, hogy mi a baj vele, hogyan lehetne jobb, ők pedig vagy kijavítják az adott részen belül (ha lehet), vagy majd belepakolják a következőbe. Nem ez a művészet netovábbja, de helyén kell kezelni és akkor már meg is van a helye.