• NEXUS6
    #2
    Hát ja.
    Van egy indexes cikk, amely a régi McDonell-Douglas alkalmazottakra probálja rányomni a balhét. Hogy a régi nagy Boeing maga volt a zisten, de a hozzá képest pöcsnyi MDD felvásárlásakor átjött vezetők a saját munkakultúrájukat hozták be, már nem az volt a fontos, hogy szuper repülőket csináljanak családias hangulatban, jó amerikai céghez méltóan, hanem, hogy jöjjön a profit, meg aki nem teljesít az szia. Hogy mik vannak!?
    És ráadásul, hogy a korábbi MDD-ből jött vezetés döntött úgy, hogy nem új gépet építenek, hanem egy régit modernizálnak. Meg hogy a katonai gépeknél lehetett lazáskodni, mert az állam mindent megvesz, nincs verseny. És az MDD aki a katonai szektorban volt erős ezt a szemléletet hozta. Mondjuk ez kicsit ellentmondásos. Pont a polgári cégeknél ugyan az elsődleges szempont, hogy egy gép olcsó és olcsón üzemeltethető legyen, kb bármi áron, a katonaiaknál igaz, hogy át lehet lépni a költséghatárt, de a gépnek működnie kell!
    A légiközlekedés egyfajta liberalizálása és olcsósítása hozta el azt, hogy a biztonsági előírások bevezetésével kapcsolatos problémákra esetleg a türelmi idő hosszabbítással válaszolt a hatóság, hogy kedvezzen a kisebb cégeknek. De mindegy.
    Nyilván kell a bűnbak és ez az MDD, ami már nem is létezik, hiszen a Boeing része!

    https://index.hu/techtud/2020/01/15/a_boeing_737_maxok_tragediajat_mar_1997-ben_megalapoztak/