• molnibalage83
    #4
    Megint sikerült egy rakás butaságot összehordani.

    Szó nem volt ujjnyi résekről az SR-71-nél. A gépek nem mentek tönkre gyorsan, mind röpképesen vonult nyugdíjba. Simán tovább üzemeltethetőek lettek volna, a költségek miatt nem vállalták. A teljes flotta alig 54 ezer órát repült összesen, ami 54 gép között oszlott meg, de nem mind élte meg a kivonást. De ebőbl azért látható, hogy 2 ezer óránál többet talán egyik sem repült.

    Kis statisztika.

    17,300 total sorties were flown by the Blackbird family of aircraft
    3,551 of these sorties were operational missions
    11,675 hours were spent over mach three
    53,490 total flight hours were amassed on the fleet
    Just 8 crew members had more than 1,000 hours in the jet
    Only 86 SR-71 pilots and 86 RSOs flew operational missions
    385 total persons have reached mach three in a Blackbird, including 105 VIPs
    478 total people have flown in Blackbirds

    A gépek nem vetemedtek. Mert a vetemedés az maradó alakváltozás, ami nagyon nagy gáz lenne...

    Az sem igaz, hogy a katonai gépeknél nem faktor a költség. Pontosan emiatt nem repül már az SR-71.

    A szuperszonikus repülés azén részében van igazad, hogy nem látni a piacát. A mai tömeges utazás alapja az, hogy olcsó. Nem a sebesség. Ezért tud ma akár egy átlag magyar mérnök házaspár is Bp-i keresettel nászútra menni Ausztráliába. 30-40+ éve nagyon kevesen utaztak még nyugaton is ekkora távolságra gyakran... Iszonyatosan drága volt a repülés főleg a dereguláció előtti korszakban.