1. Miben releváns, hogy alkalmazott vagyok? A korábbi munkahelyemen a vezérigazgató is volt, hogy bringával járt be. Az emberek nagy része alkalmazott és az alkalmazottak nagy része nem visel semmit a hétköznapi viseleten túl.
2. A korunk legnagyobb tévedése beszólásod azt mutatja, hogy fejben valahol a pattintott kőkorban élsz te is és láthatólag arról beszélsz, amit soha nem próbálták ki. Vagy csak simán te is a körömszakadtáig autós vagy, aki mindig kitalál valami kifogást, hogy miért kell az.
3. Senki nem mondta, hogy tömegközlekedést váltja le 100%-ban az önvezető taxi. Basszus a linkelt videók pont arról szólnak, hogy ezek az eszközök tökéletesen arra, hogy alacsonyabb népsűrűségű területről ráhordjanak a gerincre, ahova nem érdeme más buszt sem jártatni, mert túl ritkán járna vagy túl kevés embert szállítana. Viszont egy 4-8 fős autó / kisbusz összeszed pillanatok alatt 3-8 embert és vinné az S banhra. Hétvégén meg point to point taxi akár az éjszaka közepén is.
4. Az elektromos rollert próbáltad már? Soroljam a korlátait, amit saját szememmel is láttam?
ad.1 A jelenlegi szabályozás szerint sehol nem lehet vele legálisan gyorsan menni. Járdán veszélyes és tilos, az útra sem mehetnek. A jövőben max. a kerékpársávon mehetnek, de nyomon asszem már nem.
ad.2. Még, ha engedik is, a bringa számára "na és" méretű úthibákon akkorát lehet vele perecelni, hogy azt öröm nézni. Kétszer láttam már ilyet. Felpúposodik az aszfalt, felbontás után 4-8 cm-es és több cm rés marad, stb. Miért? Mert rohad kicsik a kerekei... Ha kerékpár nyomon esne le a rolleres, akkor van rá esély, hogy megy a kocsi alá...
ad.3. Télen ugyanez. Már kisebb csúszós foltok esetén is istenkísértés menni vele. Bringával meg séta a parkban.
ad.4. Kerékpárra lehet tenni elöl-hátul kosarat,. ha az ember tényleg sok mindent akar vásárolni. Ezt hol teszed meg rollerrel?
A roller képes kiváltani a kerékpározás egy részét, de teljesen nem, mert gyakorlatilag hibátlan infrastruktúra kell neki.
Egy normálisabb villanyroller ára úgy kétszerese egy teleszkópos városi trekkbringának, amire veszel még első hátsó defektállót és normális ülést. Ha teleszkópot nem akarsz, akkor háromszorosa vagy még több. Az egyetlen igazi előnye, hogy könnyebb a lakásban tárolni, de metróra tömegközeledésre (még?) azt sem viheted fel. Pedig az lenne az igazi. Persze csakis összecsukható kivitelben.
A bringa meg mehet az úton is, ha nincs kerékpár út. A rollert nem fogják ráengedni, mert ahhoz nem megfelelő kialakítású. Túlságosan láthatatlan.
A Bubit említette korábban más. Részben a villanyrollerek nyírták ki. Elektromos rásegítési bringa esetén bringa rendszer továbbra is működhet, mert hosszabb távon számottevően gyorsabban lehet vele menni, mint a rollerrel és terhet is lehet vele vinni. A roller erre nem alkalmas. A másik probléma, ha saját rollerrel jár az ember és nem összecsukható, hogy kialakítása miatt sokkal nehezebb odakötni bárhova.