#3
A világ egyre nagyobb része városban él. Ennek közgazdasági és kényelmi okai vannak a számtalan hátránya mellett. A szolgáltatások koncentráltságától kezdve az megfelelő állásokig megéri városba költőzni. Emiatt a napi szintű mozgás tényleg a városokra vagy város és agglomerációra korlátozódik. Ez az utazások számában a döntő. Akkor ezt kell kielégíteni. Ez sehol nem dobja azt az ötletet, hogy el tudd hagyni a várost. Létezik bérautó, vehetsz sajátot is, de ha kevés kell és drága lesz, akkor sejthető a jövő. Létezik busz, vasút, repülő.
A saját tulajdonú autó igazából egy brutálisan szar kényszer, mert kevés dolog veszi jobban az értékét, ami drága és mégis a napi kihasználtsága roppantul alacsony. Ehhez képest, ha van egy 25 millás házad és karbantartod és azonos gazdasági helyzetben adod el, mint amikor vetted, akkor nem nagyon buksz rajta. És még átlagos hétköznap is azért legalább 10-12 órát vagy otthon, tehát magas a kihasználtsága. Az autódra sok pénzt költesz el karbantartásra és értéke mégis egy 5 éves kocsi az új kocsi vételárának harmadát sem éri már sokszor, akkor is, ha tiptop állapotban van. Úgy, hogy akár százezreket költöttél már rá...Sok fővárosi embernek azért nincs is kocsija. Akinek meg van, az vagy tényleg annyira gazdag, hogy megteheti, hogy pazarolja a pénzét.
Egyébként meg a vicc az, hogy sajnos nem ez az életmód.
https://data.worldbank.org/indicator/IS.AIR.PSGR
Mindenki utazgat összevissza, mert megteheti, nézd meg a repülés fejlődését. 1990, tehát a ma élő 30-40-es generáció fiatalsága alatt a repülés luxus volt. 1 mrd utas/év. Ez ma 4,2 mrd felett van. Mindez miért? Hogy megnézze azt, amit láthat videón és lője ájfon huszonhéttel a szelfit ott, ahol már készült 100 millió? Ha senki ki sem mozdulna a lakhelyéről az igen környezetkímélő lenne, csak sok ország gazdasága rottyon lenne, mert akkor minden repiparhoz kapcsolódó cég csődbe menne és a turizmus mögött levő iparágak is.
Összességében elég bugyuta kommentet sikerült összehoznod. Ha tényleg létezne ilyen rendszer, akkor végre elkezdődhetne az, hogy a várost visszaadják a lakóknak és ne autók köré szervezzenek minden szart. A városban emberek és nem autók laknak. Ha az autók 90%-a feleslegesség válik, akkor a parkolóhelyek minimum ekkora része is... És mégis úgy, hogy az autó általi szabad és gyors mozgás (ha nincs dugó, ami ma kvázi nem igaz csak hétvégén, vagy még akkor sem) mindenki számára olcsón hozzáférhető lenne. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.10.14. 11:12:20