• M2 #56
    A reggeli és esti csúcsban a gépjárművek 20 százaléka vesz részt, azok sem teljes időben, tehát 90% töltésre rakható.

    Töltőhelynek ne nagy dolgot képzelj el, akár 1-2kW is elég. Minden háztartás tudja. Ezeket sem holnapra kell mindehova kiépíteni, mert a gépkocsiparkot sem holnap fogjuk teljesen elektromosra cserélni. Folyamat, nem pedig egyszeri radikális lépés. Miért képzeled mindig az utóbbit, azt fel nem foghatom. Gondolom így jól esik kicsit idegeskedni a semmin.

    Az rendszerbe berakott autók nincsenek teljesen feltöltve, 40-80% között ingáznak. A központ figyelmmel kíséri, hogy a teljes rendszer még mit képes felvenni és ha a kapacitás felső végéhez közeledik, akkor jelez az erőműveknek, hogy azok kapcsoljanak kisebb termelésre. Nem másodperc alapon (mielőtt ettől is agyvérzést kapnál), hanem napi/heti.

    Az áramellátás rendszerébe be kell kerülnie olyan elemeknek, amiknek a termelése összevissza ingadozó lehet. Ezt kell kezelni olyan fogyasztókkal, amik esetében az energia felvétele és az energia felhasználása időben eltolt lehet. Ideális erre a villanyautó. Így érted?