• M2 #51
    Az autók aksicsomagja nem az egyetlen eleme a rendszernek, mellette ott vannak még a háztartási akkucsomagok (Powerwall), a töltőhelyek kisebb akkumulátor telepei (Powerpack) meg a nagy, kiépített akkumulátor telepek (Megapack). Amikor az autók nem tudják felvenni a töltést, mert nagy számban úton vannak, akkor nagyobb rész irányul a statikus telepekre.

    A valóságban nem úgy van, hogy minden létező autó reggel 7-kor elindul és 9-ig folyamatos mozgásban van.

    Tölteni nem csak háztartásoknál lehet, kiépített rendszernél az átlag napi 2 órát használt autók a nap többi 22 órájában tölthetőek. Ez a 22 óra alatt lehet/kell (vagy akár nem kell, hisz 300 km-es tartalékkal lehet játszani) visszatölteni a szintén átlagos napi 50km távhoz szükséges energiát. Ez 10kWh, 22 óra alatt, széles tűréshatárokkal.

    Aki lusta az nem vesz részt a rendszerben, majd tölt a superchargeren piszok drágán. De aki képes az autó leállása után egy kábelt csatlakoztatni, annak ez anyagi előnyökkel és olcsó üzemeltetéssel jár.

    A nap közbeni töltést biztosítja a napenergia, az esti töltést meg az, hogy olyankor a társadalom fogyasztása hagyományosan leesik.

    A grafikonodból gyönyörűen kiszedhetőek első körben az olaj- és szénerőművek. Később a gáz is. Egyetlen szűk keresztmetszet az aksigyártás. Ezért nem tudjuk akár már holnap megvalósítani. Ezért kell 20-30-40 év. De az alatt talán nálatok is bevezetnek egy kábelt a garázsodba, hisz az egy mérnöki bravúr a XXI. században.

    Erőműveket meg nem lebasznak, hanem építenek.