• Csaba161
    #68
    Az amperóra az akkumulátor töltésmegosztása, azaz amikor az elektromos árammal töltjük az akkumulátort, akkor a két fele között úgy áramlik a töltés, hogy a kétféle töltés az akku két része között külön-külön felhalmozódik és ez tárolódik kémiai energia formájában, amikor kisütjük az akkumulátort, akkor a töltések semlegesítik egymást és így áramot indukálnak.
    A termodinamika második fő tétele szerint ez mindig kisebb energiát ad le, mint a feltöltési energia, és ez abból is következik, hogy a töltés mindig nagyobb feszültséggel történik, mint a kisütéskor kapott feszültség. (Lásd akár a Wikipédián is és ott még egy csomó külső hivatkozást is találsz az akkumulátorokról.) Nem beszélve arról, hogy mind töltés közben, mind kisütéskor melegszenek az akkumulátorok, ami éppen az elveszett energiával egyenértékű.
    Továbbá ez a különbség függ pl. a termodinamikai hőmérséklettől is, tehát a külső hőmérséklet is nagyban befolyásolja az akkumulátor által leadott energiát, lásd pl. a mobiltelókat nyáron és télen és az autók is ki vannak téve a külső hőmérsékletnek.

    Természetesen mindenki szeretné megoldani a nagy mennyiségű és nagy sűrűségű energiatárolást, de ez még gyerekcipőben jár:

    http://www.mee.hu/files/images/4/a54_herbert_ferenc.pdf